آیت الله حیدری: آب خوزستان به یک گوشت قربانی تبدیل شده

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بدون آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان اجرایی نمی‌شود گفت: ما مخالف انتقال آب برای آشامیدن نیستیم ولی انتقال ۵ برابر مصوبه شورای عالی در حال انجام است.

آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به راهپیمایی بزرگ امروز مردم سراسر کشور و استان خوزستان اظهار کرد: این راهپیمایی و حرکت حماسی یک مشت محکم بر دهان تازه به دوران رسیده‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه سه عامل باعث کور شدن چشم دشمن است افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ کردن دستاوردهای آن با وجود ولایت فقیه، مکتب اسلامی و مردم از جمله این عوامل است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات موجود در استان خوزستان و اشاره به سخنرانی سردار صفوی در این استان تصریح کرد: به برکت حضور آب در خوزستان زمین‌های حاصل‌خیز در این استان به‌وجود آمده است و نمی‌توان این آب را در جای دیگر دید.

حیدری با اشاره به نیاز اساسی برای اجرای صحیح طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان خاطرنشان کرد: در صورت اجرای صحیح این طرف ۵۰ درصد از کمبودها و نیاز‌های غذایی کشور از بین می‌رود و استان به یک تولیدکننده مهم در کشور تبدیل می شود .

وی با تأکید بر اینکه تنها شرطی که برای اجرای طرح مقام معظم رهبری در خوزستان وجود دارد عدم انتقال آب است گفت: با توجه به اینکه آب خوزستان به یک گوشت قربانی تبدیل شده و در حال انتقال به استان‌های دیگر است نمی‌توان شاهد اجرایی شدن این طرح مهم در خوزستان بود.

حیدری با بیان اینکه تشنگی و بی آبی برخی از استان‌ها مورد قبول ما است اضافه کرد: ما مخالف انتقال آب برای آشامیدن نیستیم ولی تأکید ما بر این است که این انتقال باید بر اساس مقدار و مصوب به شورای عالی آب باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه ۵ برابر حد مصوب شاهد انتقال آب از کارون هستیم ادامه داد: با توجه به این انتقال دولت به بانک مرکزی دستور داده تا اعتبارات این پروژه پرداخت و آن را اجرایی کند .

حیدری در پایان با بیان اینکه بحران آب و انتقال آن در خوزستان مشکلات زنجیره‌ای را به وجود آورده است عنوان کرد: خشک شدن تالاب‌ها و افزایش یافت نسبت کانون ریزگردها از عواقب انتقال آب در خوزستان است که در پی آن افزایش هزینه‌های کشور را شاهد خواهیم بود .

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.