مدیرکل هواشناسی خوزستان: یک ریال از اعتبار مبارزه با گرد و غبار به هواشناسی اختصاص نیافت

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: یک ریال از اعتبار مبارزه به گرد و غبار به هواشناسی استان اختصاص نیافته است.

کوروش بهادری شامگاه امروز در جلسه کارگروه ستاد استانی مقابله با ریزگردها با حضور معصومه ابتکار در اهواز اظهار کرد: برای مبارزه با ریزگردها ۱۴ میلیارد تومان اعتبار خاص هواشناسی خوزستان پیش بینی شده بود که تاکنون یک ریال به ما پرداخت نشده ولی با این حال خرید و نصب سامانه اندازه گیری گرد و خاک در اداره کل هواشناسی به همراه سامانه پرهاچ سنج باران اسیدی، اندازه گیری گازها و سموم را انجام دادیم.

بهادری افزود: با توجه به مصوبه تیرماه هیئت وزیران، مرکز ملی پایش گرد و خاک را در خوزستان تاسیس کردیم که با استفاده از مدل های بروز و آخرین تکنولوژی ها، توانایی پیش بینی گرد و خاک تا ۱۰ روز آینده را دارد.

وی توضیح داد: با کمک استاندار خوزستان، راهدار آنالوگ را برای تشخیص ذرات گرد و خاک تقویت می کنیم. در وضعیت فعلی فقط می توانیم پایش، پیش بینی و هشدار را انجام دهیم. چهار تلویزیون شهری را در اهواز نصب خواهیم کرد تا اطلاع رسانی ها به موقع و بیشتر انجام شود.

شهریار بذرکار مدیرکل منابع طبیعی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته بر اساس مصوبه هیئت وزیران، به تعهدات خود در خوزستان عمل کردیم. غیر از اینکه سه هزار و ۶۰۰ هکتار زمین را مالچ پاشی کردیم، سه هزار هکتار نیز در کانون های فرسایش بادی کار کردیم که انجام این کار در طول یک سال معادل این در طول تاریخ سابقه نداشته است.

وی عنوان کرد: برای انجام کارهای بیولوژیک، تا همکاری بین بخشی نباشد امکان موفقیت وجود ندارد.

بذرکار اضافه کرد: هم اکنون ۹ میلیارد تومان به منظور آبیاری و نگهداری برای پایداری آنها نیاز داریم که اگر به دست ما نرسد از همین امروز استارت خشکسالی ما زده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان اظهار کرد: ۳۴۰ هزار هکتار استراتژی بیابان زدایی باید بر اساس شناخت هر کانون مختص زمین شناسی همان منطقه باشد. ۱۵۰ هزار هکتار از آن هورهای امیدیه، هندیجان و ماهشهر است که آب در آنها جریان دارد؛ بنابراین باید خاص این اقلیم کارهای خود را انجام دهیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.