نماینده خوزستان: اگر سدسازی ها ادامه یابد وزیر نیرو را استیضاح می کنیم

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سدسازی بر روی رودخانه کرخه ادامه پیدا کند، قطعاً نمایندگان خوزستان نسبت به استیضاح وزیر نیرو اقدام خواهند کرد و هر چه سریعتر باید این سدسازی‌ها متوقف شود.

سیدراضی نوری  اظهار کرد: اگر روند ساخت سد معشوره بر روی رودخانه کرخه ادامه پیدا کند، شهرستان‌های شوش، دشت‌آزادگان، پل دختر و … با مشکلات فراوانی در بحث آب مواجه خواهند شد و در این زمینه نمایندگان استان خوزستان خواهان تعطیلی این عملیات بر روی رودخانه کرخه هستند.

وی افزود: نمایندگان استان به دنبال آن هستند تا کمیته حقیقت‌یابی تشکیل شود که بر اساس کار کارشناسی، میزان آبی که برای شرب استان‌های دیگر نیاز است را تعیین کنند و طبق همان میزان تعیین شده نسبت به انتقال آب اقدام کنند.

نوری تصریح کرد: سدسازی‌های غیرکارشناسی بر روی رودخانه‌های کارون، دز و کرخه صرفاً برای انتقال آب به منظور تأمین آب شرب استان‌های دیگر نیست و قطعاً این میزان آب برای کارهای کشاورزان انتقال پیدا می‌کند و بحث نمایندگان استان نیز بر روی همین موضوع است.

وی با اشاره به این نکته که اگر انتقال آب برای شرب انجام گیرد، هیچ مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: از وزیر نیرو خواسته‌ایم تا کمیته حقیقت‌یابی این مسأله را بررسی کند و بر اساس کار اصولی نسبت به انتقال آب اقدام شود زیرا در غیر این صورت نمایندگان درخواست استیضاح وزیر را تقدیم مجلس خواهند کرد.

نماینده شوش ادامه داد: تونل‌هایی که احداث می‌شوند، باعث به وجود آمدن مشکلات زیست‌محیطی فراوانی در خوزستان، از جمله پدیده ریزگردها را شاهد می‌شود. همچنین با انتقال آب برای کشاورزی در بالادست، کشاورزی در پایین‌دست از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان با وزیر نیرو دشمنی ندارد و اگر کمیته حقیقت‌یاب به درستی در این زمینه اقدام کند و در بحث انتقال آب

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.