انتقال آب باعث شوری دریا و تخریب محیط زیست است/وضعیت شهرهای جنوبی خوزستان بحرانی است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سه تن از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته درخصوص بحران انتقال آب، مشکلات مردم شهرستان ها در اثر خشکسالی و مشکلات خرمشهر اظهار نظر کرده اند.

انتقال آب باعث شوری دریا و تخریب محیط زیست است

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقال آب بیش از حد باعث کاهش و یا از بین بردن دبی آب در رودخانه‌های استان مانند کارون خواهد شد، خاطر نشان کرد: کاهش دبی نیز باعث افزایش دبی دریا و افزایش شوری آب دریا می‌شود و این انتقال ها و برداشت ها، میلیون‌ها نخل و زمین‌های کشاورزی را از بین برده است.

وی با بیان اینکه مخالف برداشت آب از منابع آبی استان به جهت مصارف کشاورزی و صنعتی دیگر استان‌ها هستیم افزود: نسبت به میزان تخصیص ۵۸۰ میلیون مترمکعبی آب در طرح بهشت آباد و کوهرنگ و خطرات این مساله برای منابع و ذخایر آبی استان معترض هستیم.

مختار با اشاره به اینکه مطالعات مطرح‌شده و انتقال‌ها مورد قبول نمایندگان استان نیست، گفت: اگر کسی وجود دارد و مدعی است که برای انتقال آب تاییدیه و پیوست محیط زیست را دارا است و می‌تواند منافع شهر و مردم پایین دست را تامین کند، ما با وی بر میز مذاکره می‌نشینیم و جهت انتقال آب گفت‌وگو و در نهایت تصمیمگیری خواهیم کرد./ایسنا

وضعیت شادگان بحرانی است

همچنین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان با بیان اینکه در حوزه مارون مشکلاتی جدی داریم به ویژه شهرهای پائین دست مثل شادگان مشکلات حادی دارند، گفت: وضعیت شادگان حاد و حتی از بحران هم گذشته و شادگانی ها نیز در حال مهاجرت هستند.

وی با اعلام این هشدار که اگر این روند ادامه پیدا کند دیگر از نخلستان های شادگان اثری باقی نمی ماند، تصریح کرد: تقاضا داریم که جلوی برداشت های غیرمجاز و بی رویه گرفته شود، خواهان عدالت هستیم چون نخیلات شادگان نیز به آبیاری نیازمند هستند./مهر

کم کاری مسئولان علت عقب ماندگی خرمشهر است

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس نیز با تأکید براینکه خرمشهر نیازمند نگاه ویژه است، یادآور شد: تحمیل جنگ و عدم کارآمدی عده‌ای از مسؤولان سابق در زمان بازسازی علت کمبود زیرساخت‌های لازم در خرمشهر است.

وی افزود: با وجود نگاه ویژه به خرمشهر و کارآمدی مسؤولان کاستی و نواقص گذشته شهرستان پوشش داده و دین ما به مردم ادا می‌شود‌.

سامری گفت: در تمام رشته‌ها شهرستان خرمشهر از لحاظ ظرفیت و توانایی موجود توان بالایی را دارا است، اما در همین رشته‌ها نیز کمبود و نواقص فراوان وجود دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.