انتخابات آینده در سه هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای خوزستان برگزار می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: بر اساس برآورد اولیه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه هزار و ۵۰۰ شعبه در خوزستان برگزار می شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی روستایی در ۲ هزار و ۲۵۰ روستای خوزستان برگزار می شود افزود: از این تعداد حدود ۲ هزار و ۸۰ روستا که جمعیت کمتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر دارند دارای شوراهای سه نفره و ۱۷۰ روستا با جمعیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر دارای شوراهای پنج نفره خواهند بود.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهری در ۷۶ شهر خوزستان اظهار کرد: در حوزه شهری ۶۰ شهر در خوزستان با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر وجود دارد که دارای شوراهای پنج نفره خواهند بود.
فضل اله پور اضافه کرد: ۱۳ شهر خوزستان جمعیت بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر دارند که شوراهای آنها هفت نفره، ۲ شهر (آبادان و دزفول) خوزستان جمعیت ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر دارند که شوراهای آنها ۹ نفره و کلانشهر اهواز که جزو شهرهای با جمعیت یک میلیون تا ۲ میلیون نفر است، دارای شورایی با ۱۳ نفر عضو خواهد بود.
وی همچنین گفت: هم اکنون اعضای کمیته های ستاد انتخابات در وزارت کشور سازماندهی شده و شکل گرفته اند که پس از ابلاغ وزارت کشور، همین کمیته ها در استان ها و شهرستان ها نیز تشکیل خواهد شد.
فضل اله پور اظهار کرد: این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی (رایانه ای) برگزار می شود که این مساله منوط به توافق شورای نگهبان و ستاد انتخابات دولت است.
وی با اشاره به انجام مقدمات برگزاری الکترونیکی انتخابات این دوره در خوزستان افزود: با توجه به مشکلاتی که در آنتن دهی و شبکه اینترنت به ویژه در مناطق سخت گذر و کوهستانی وجود دارد، این مساله در حال پیگیری است و از چهار ماه پیش تاکنون به دنبال رفع این مشکل هستیم.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان در ادامه با بیان اینکه آموزش مجریان و عوامل اجرایی این انتخابات در دستور کار قرار دارد گفت:برای تربیت مربی در انتخابات این دوره کمیته ای با حدود ۱۰ عضو به وزارت کشور معرفی شده اند تا دوره های لازم را بگذرانند.
وی درباره معرفی سه نفر از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات اظهار کرد: این اعضا هنوز به صورت رسمی به استانداری اعلام نشده اند.
به گفته وی، بر اساس ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر، هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشوری مرکب از پنج نفر از معتمدان محل است.
بر اساس این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ در کشور برگزار خواهد شد.
طبق اخباری که به تازگی منتشر شده عبداله سامری نماینده مردم خرمشهر، جلیل مختار نماینده مردم آبادان و هدایت‌اله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شهر و روستاهای خوزستان انتخاب شدند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.