استاندار خوزستان: لشکرکشی ها مشکلات خوزستان را حل نمی کند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: مشکلات خوزستان با لشکرکشی ها و چالش حل نمی شود بلکه باید با منطق به مسائل ورود کرد.

غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان با حضور وزیر ارشاد با تقدیر از مهمان نوازی مردم خوزستان در ایام اربعین اظهار کرد: مراسم و برنامه های اربعین که همه افراد در آن حضوری فعال و جدی داشتند نیز به اتمام رسید. از تمامی مسئولان اجرایی، امنیتی و انتظامی به ویژه فرمانداران خرمشهر و دشت آزادگان که در کنار مردم و موکب داران به زائران حسینی خدمات رسانی کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: از نمایندگان مجلس برای همت های مختلف آنها به ویژه در دو مسئله افزایش دو درصد سهم نفت به سه درصد و افزایش سرمایه گذاری در سواحل منطقه آزاد اروند تقدیر و تشکر می کنم.

شریعتی عنوان کرد: باید تلاش کنیم با وجود مشکلات و کمبودها به دنبال احقاق حقوق مردم استان خوزستان باشیم. آنچه باید همه به آن همت بگماریم تزریق فضای امید و روحیه دادن به مردم است چون پمپاژ نا امیدی و نداشته ها، مشکلی را حل نمی کند بلکه به مشکلات افزایش می کند.

استاندار خوزستان گفت: تلقین نداشته ها در روحیه و ذهن نیروهای مولد تاثیر گذاشته و باعث خروج نخبه های استان خوزستان می شود. باید با تلاش زیاد و کار دسته جمعی استانی به پیش رفته و سعی کنیم تا به مشکلات فایق بیایم.

باید فضای تعامل ایجاد کرد

شریعتی عنوان کرد: با دعوا و چالش هیچ مسئله ای حل نمی شود، لشکرکشی هیچ مشکلی را حل نمی کند ولی صحبت کردن و از باب منطق ورود کردن بین خودمان و هم با مرکز باعث حل مسائل و مشکلات می شود. همه موفقیت ها در فضای تعامل سازنده بین مسئولان و نمایندگان خوزستانی با مسئولان ملی کسب شده است. فضای گفتگو بدون دعوا باعث می شود تا مسئولان ملی با دید منطق به مشکلات استانی نگاه کرده و آنها را حل کنند.

وی بیان کرد: این فضای گفتگو در حال فرهنگ سازی است و باید با پیگیری مداوم، یک قدم و سانتیمتر از استیفای حقوق خوزستان عقب نشینی نکنیم. ما وکیل مردم هستیم و نباید عقب نشینی کنیم چون رفع مشکلات حق طبیعی مردم است.

شریعتی اظهار کرد: نباید مسیری را انتخاب کنیم که برای خوزستان چیزی دربرنداشته باشد نه اینکه از خوزستان فضای عصبانیت، تندخویی، دلخوری و یا در عین حال کم منطقی نشان دهیم. باید در این فضای تعاملی همه در کنار یکدیگر برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خوزستان تلاش و عقب ماندگی های این استان در دوران دفاع مقدس را جبران کنیم.

استاندار خوزستان با تقدیر از انتخاب خوزستان به عنوان میزبان برگزاری جشنواره تولیدات استانی صدا و سیما تاکید کرد: باید از فرصت های مغفول استان خوزستان در زمینه های فرهنگی، میراث فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم لوح تقدیری به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، احداث و بهره برداری از مرکز جانبازان قطع نخاعی، اعزام جانبازان به سفر مشهد مقدس و دیدار هفتگی با خانواده شهدا از سوی رئیس سازمان بنیاد شهید کشور توسط وزیر ارشاد به استاندار خوزستان تقدیم شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.