کانون ریزگردها در اطراف رامشیر است/ وزارت نفت حق خوزستان را پرداخت نمی کند

عصر جنوب – asrejonoob.ir:مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: نقشه کانون ریزگردها شناسایی شده که چندین نقطه آن در مسیرهای منتهی به شهرستان رامشیر می باشد.

به گزارش ایرنا احمد رضا لاهیجان چهارشنبه در شورای اداری شهرستان رامشیر بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه وظایف هریک از دستگاهها در حوزه محیط زیست مشخص شده است و انتظار می رود با توجه به اهمیت موضوع دستگاه ها وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.
لاهیجان زاده گفت : در حال حاضر ۷۰درصد از تالاب ها خشک شده اند که زیست گاههای بسیار با ارزشی بودند و معیشت بسیاری از جوانان محلی را نیز تامین می کردند.
وی ادامه داد : علیرغم اینکه در اسفند ۹۳ مصوبه ای به تصویب رسید که در آن مقرر گردید ۵۰ هزار هکتار از اراضی که در اختیار نفت می باشند و کانون ریزگرد هستند مالچ پاشی شده و درختکاری شوند ولی متاسفانه هیچگونه اقدامی از سوی وزارت نفت صورت نگرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه با بیان اینکه تا سال ۹۲ عوارض ناشی از آلاینده های نفتی توزیع شهرستانی نمی شد اظهار داشت : وزارت نفت اصل عوارض را نمی دهد و این در حالی است که سهم کل استان از عوارض آلاینده های نفتی استان بالای ۱۰ هزار میلیاردریال در سال می باشد.
وی گفت: این در حالی است که وزارت نفت کمتر از یکصد میلیاردریال پرداخت می کند که اگر حق واقعی استان داده شود می تواند اتفاق بزرگی در توسعه شهرستان ها رقم بخورد.
لاهیجان زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اعتبار لازم جهت راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی در شهرستان را تامین خواهیم کرد اظهار امیدواری کرد که این ایستگاه در دی ماه و در هفته پاک مورد بهره برداری قرارگیرد.
در ادامه این نشست فرماندار رامشیر گفت: مهم ترین عامل ایجاد آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت واحدهای نفتی تابعه شرکت های نفت و گاز آغاجاری و مارون و همچنین فعالیت سنگ شکن ها در بستر رودخانه جراحی است.
سعید فیوضی افزود : در چندین مرحله از طریق مقام قضایی و اداره محیط زیست شهرستان اخطارهای لازم به مدیران ذیربط داده شده که باعث گردید تا حدودی معضل آلودگی ها ی زیست محیطی در شهرستان کاهش یابد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.