نماینده خرمشهر: اجازه انتقال آب کارون برای مصرف‌های صنعتی را نخواهیم داد/ جان مردم در خطر است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سمی شدن رودخانه‌ها و به خطر افتادن جان مردم توسط زه‌آب‌های نیشکر، گفت: اجازه انتقال آب کارون برای مصرف‌های صنعتی را نخواهیم داد.

عبدالله سامری در حاشیه نشست با آبزی‌پروران شهرستان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه مسؤولان هنگام ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در شهرستان به صورت کارشناسی کار انجام نشده است، اظهار کرد: همچنین زیرساخت‌های لازم نیز در این حوزه تامین نشده و این امر باعث متضرر شدن تولید کنندگان شهرستان شده است.

وی در ادامه با ابراز گله‌مندی از مسؤولان نسبت به بی‌توجهی به ظرفیت‌های خرمشهر عنوان کرد: دولت‌های مختلف باید برای بی‌برنامگی خود نسبت به شهرستان خرمشهر، جواب مناسبی را بیان کنند.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت کنونی شهرستان خرمشهر، ظرف چند سال تمام امکانات و منابع طبیعی شهرستان که مورد نیاز مردم شهرستان است، از بین خواهند رفت.

وی در رابطه با ادغام پساب‌های آبزی‌پروری و زه‌آب‌های نیشکر اذعان کرد: اگر پساب‌های آبزی‌پروری و زه‌آب‌های نیشکر با یکدیگر ادغام شوند، خسارت‌های کمتری نسبت به پساب‌های حوضچه‌های آبزی‌پروری به زه‌آب‌های نیشکر وارد می‌شود.

سامری افزود: زه‌آب‌های نیشکر باعث سمی شدن رودخانه و آب‌های سطحی شهرستان شده است و این امر همچنین جان مردم شهرستان را به خطر می‌‌اندازد و آنها را دچار بیماری و مسمومیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما به راحتی از این مسائل نخواهیم گذشت، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات زیرساخت‌های لازم و مهم شهرستان، انجام و ایجاد طرح برای فعالیت‌های متفاوت مردم خرمشهر مانند بازرگانی، کشتی سازی، آبزی‌پروری و… باید در مراتب اولویت مسؤولان و دولت باشد.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان در رابطه با بحث انتقال آب کارون تصریح کرد: بر اساس قانون انتقال آب به دیگر شهرها برای شرب فقط قانونی است و ما هیچ گونه اجازه‌ای مبنی بر انتقال آب کارون به اصفهان برای مصرف‌های صنعتی را نخواهیم داد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.