فرمانده مرکز بهداری جنوب: ۱۳۰ بیمارستان صحرایی در کشور راه اندازی شده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرمانده مرکز بهداری جنوب از احداث بیمارستان صحرایی توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مرکز بهداری جنوب خبر داد.

سرهنگ احمدرضا اکبری در حاشیه جلسه هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دانشگاه های علوم پزشکی معین جهت احداث بیمارستان های صحرایی در مناطق محروم کشور، گفت: بعد از جنگ تحمیلی و به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقرر شد بیمارستان های صحرایی جهت خدمت رسانی بهتر به مردم مناطق محروم راه اندازی شوند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۷۶ این کار آغاز و تاکنون تعداد ۱۳۰ بیمارستان صحرایی در سراسر کشور راه اندازی شده است.

اکبری در خصوص نحوه راه اندازی بیمارستان های صحرایی، عنوان کرد: در ابتدا منطقه مورد نظر از حیث اپیدمیولوژیک، جمعیت، بیماری های شایع آن منطقه و … شناسایی و پس از انجام نیازسنجی با کمک سازه های صحرایی محل استقرار را مشخص کرده و تعدادی از نیروهای متخصص، فوق تخصص و پیراپزشک در بیمارستان مستقر و به مدت یک هفته خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم محروم منطقه ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: در ابتدای ورود مراجعان به این بیمارستان، ویزیت اولیه توسط پزشکان عمومی انجام و در صورت نیاز، بیماران به متخصص ارجاع داده می شوند. پزشک متخصص نیز در صورت نیاز بیمار را جهت دریافت خدمات پاراکلینک مانند تصویربرداری، آزمایش، سونوگرافی و … به بیمارستان ارجاع داده و در صورت نیاز به خدمات درمانی بیشتر، دستور بستری شدن را صادر می نماید و بیمار پس از دریافت خدمات درمانی لازم، از بیمارستان صحرایی مرخص می شود.

فرمانده مرکز بهداری جنوب عنوان کرد: تاکنون در استان خوزستان مرکز بهداری جنوب و بیمارستان شهد دکتر بقایی، تعداد ۷ بیمارستان صحرایی را راه اندازی کرده است که از این تعداد ۴ بیمارستان در درون استان و ۳ بیمارستان بنا بر ماموریت واصله در خارج از استان برپا شده است.

وی افزود: در سال ۹۵ که چهارمین رزمایش بزرگ تخصصی پزشکی با نام “شهدای وحدت ۲ ” در ۴ استان کشور شامل خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان انجام می شود، حوزه ماموریت ما در استان هرمزگان مشخص شده است.

اکبری بیان کرد: امسال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مرکز بهداری جنوب و بیمارستان شهید دکتر بقایی از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه، بیمارستان صحرایی را در استان هرمزگان برپا کرده و خدمات درمانی و بهداشتی رایگان را به مردم محروم منطقه ارائه می دهیم.

وی ادامه داد: در این بیمارستان مقرر شده بیمارانی که امکان دریافت خدمات تکمیلی درمانی را ندارند، با فرم ارجاع به مراکز درمانی دانشگاهی و سپاه ارجاع داده شده و به صورت رایگان خدمات درمانی تکمیلی را دریافت نمایند.

فرمانده مرکز بهداری جنوب اضافه کرد: در جلسه هماهنگی امروز که ارتباطی مستقیم بین وزیر بهداشت، روسای و معاونین درمان دانشگاه های معین و همچنین فرمانداران مراکز سپاه بود، دستور برپایی بیمارستان های صحرایی به دانشگاه ها ابلاغ شد و دکتر هاشمی به سوالات و ابهامات مربوطه به برپایی این بیمارستان ها پاسخ گفتند.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: این اولین کار مشترک مرکز بهداری جنوب با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در برپایی بیمارستان صحرایی است و در جلسات کارشناسی، مراحل انجام کار بررسی خواهد شد تا به حول و قوه الهی بتوانیم در انجام این کار خیر و خدمت رسانی به مردم محروم کشورمان سربلند باشیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.