از ظرفیت خودروهای اروندی برای ناوگان عمومی استفاده چندانی نشده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: یکی از مهمترین اهداف آزادشدن تردد خودروهای پلاک اروند در کل استان کمک به ناوگان عمومی درون شهری و برون شهری بود اما متاسفانه از این ظرفیت استفاده چندانی نشد و هم در مسیرهای درون شهری و هم در مسیرهای برون شهری شاهد استفاده خوبی از این ظرفیت نبودیم.

امید حاجتی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه های راهبری و مدیریت و اقتصادمقاومتی که امروز، ۱۸ آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در کنارپروژه‌های نوسازی ناوگان خودروهای سواری عمومی که اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای و اداره کل امور شهری استانداری دنبال می کنند، باید ظرفیت های دیگری جهت توسعه این ناوگان بررسی شود.

وی افزود: در زمینه خودروهای پلاک اروند نیز باید اداره کل امور شهری، اداره کل راهداری و حمل و نقل استان و منطقه آزاد جلسه ای برگزار کنند تا بررسی شود، در زمینه خودروهای سواری عمومی درون شهری و برون شهری در استان چه کاری می توان انجام داد.

حاجتی تصریح کرد: از روز اول یکی از مهمترین اهداف آزاد شدن تردد خودروهای پلاک اروندی در سراسر استان کمک به ناوگان درون شهری و برون شهری بود اما متاسفانه از این ظرفیت استفاده چندانی نشده است، در صورتی که این ظرفیت را بسیار خوب می دانستیم و باید این ظرفیت را بررسی کنیم.

وی عنوان کرد: ظرفیت خودروهای پلاک اروندی در ناوگان حمل و نقل عمومی می تواند بسیار موثر واقع شود و اصلی ترین بحث ما از زمان ازاد شدن تردد خودروهای اروندی، این بود که این موضوع بتواند ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری را برخوردار سازد تا این رفاه شامل حال تمام مردم شود اما در نهایت فقط طبقه و قشر خاصی از این ظرفیت برخوردار شدند.

حاجتی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی نیز از این به بعد باید مشکلات واحدهای تولیدی در خصوص تسهیلات احیاگر را به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارسال کند تا این مشکلات به صورت موردی بررسی و رفع شوند. این موضوع، مصوبه این جلسه خواهد شد تا اتاق بازرگانی پس از این، کار گزارش مشکلات را انجام دهد.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با بیان اینکه سهمیه اولیه خوزستان در تسهیلات احیاگر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات به بهره برداری بهتر از واحدهای تولیدی کمک می کند و باعث می شود که واحدهای تولیدی، بهتر و بیشتر تولید داشته باشند.

به گزارش ایسنا، همچنین در این جلسه شهلا عموری، رییس اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد:‌ واحدهای تولیدی که با مصوبه ستاد تسهیل برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می شوند، با معضلات و مشکلاتی در این زمینه مواجه می شوند. برای مثال وقتی پرداخت تسهیلات به یک طرح تولیدی در این ستاد تصویب می شود، حتما این طرح دچار رکود بوده است. بنابراین چگونه می تواند صورت های مالی تراز مثبت داشته باشد؟

وی ادامه داد:‌ متاسفانه بانک ها محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند و به دنبال یک وثیقه سهل البیع و خارج از طرح هستند. همچنین استفاده از این تسهیلات به علت نرخ سود تسهیلات بانکی و بازپرداخت یکساله صرفه اقتصادی ندارد.

عموری گفت: متاسفانه برخی بانک ها به متقاضیان گفته اند که برای دریافت این تسهیلات باید دو برابر مبلغ تسهیلات را در بانک سپرده گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه بانک های عامل درخواست حسابرسی شرکت ها و طرح‌های تولیدی را دارند که این امر هزینه‌های سنگینی برای واحد تولیدی در بر دارد. همچنین بانک ها فقط ضامن هایی را قبول می کنند که در آن بانک، به مبلغ بالایی سپرده داشته باشد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.