راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده برای ایام اربعین

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده تهران-خرمشهر و قم-خرمشهر برای ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: در مسیر خرمشهر-شلمچه نیز در نظر داریم برای تردد روزانه ریل‌باسی را به این مسیر اضافه کنیم.

میرحسن موسوی در نشست خبری با یادآوری این‌که طی دو سه سال اخیر قطارهای حومه‌ای متعددی در کشور راه‌اندازی شده است، اظهار کرد:‌ در حال مطالعه تقاضای سفر در شهرهای بزرگ هستیم تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم،‌جایی که تقاضا باشد تا ترافیک داشته باشیم بر آن هستیم که پروژه‌های زیربنایی راه‌آهن در این شهرها اجرا شود، ضمن آن‌که برنامه‌ریزی مناسب در راستای توسعه ناوگان داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه کوتاه مدت راه‌آهن برای این منظور افزود: در این زمینه بررسی‌های خوبی انجام شده که توانستیم در تهران قطارهای حومه‌ای را در مسیرهای تهران-رباط‌کریم- اسلامشهر، تهران-قرچک-ورامین-پیشوا و تهران-قدس-کرج-هشتگرد تعداد قطارهای حومه‌ای را تقریبا به دو برابر افزایش داده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که طی سه سال اخیر قطار حومه‌ای تهران-پرند از ۱۰ سیر به ۹ زوج یعنی ۱۸ سیر، قطار تهران-پیشوا از ۷ سیر روزانه به ۱۴ و قطار تهران-قدس-هشتگر از ۸ سیر به ۱۶ سیر افزایش یافته است، تصریح کرد: همزمان تلاش کرده‌ایم زمان حرکت این قطارهای را به‌گونه انجام دهیم در زمان‌های اوج سفرها هر ۲۰ دقیقه حرکت کند و در زمان‌های غیراوج هم قطار هر یک ساعت یکبار حرکت می‌کنند.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به چهارخطه کردن قطارهای حومه‌ای، گفت: با انجام این برنامه ها دو برابر شدن قطارهای حومه‌ای تهران می‌تواند در آینده باز هم رشد کند.

موسوی تاکید کرد: انتظار داریم با افزایش این تعداد قطار علاوه بر اطلاع‌رسانی مردم شهرهای حومه‌ای برای استفاده از این امکانات، از استانداری‌ها و شهرداری انتظار داریم که مردم دسترسی راحتی را به راه آهن داشته باشند.

وی یادآور شد: در سایر استان‌ها نیز در حال مطالعه تقاضای سفر هستیم.در تبریز، در شهرهای خراسان و… قطارهای حومه‌ای داریم و هر جا هر مسیری مشتری داشته باشد و شهرداری‌ها و استانداری‌ها استقبال کنند برنامه افزایش قطارهای حومه‌ای را در برنامه داریم.

وی با اشاره به این‌که در اهواز سه قطار حومه‌ای داریم که البته در حال مطالعه برای افزایش این قطارها هستیم.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه به برنامه‌ریزی راه‌آهن برای ایام اربعین اشاره کرد و در پاسخ به تسنیم گفت: بر اربعین دو موضوع را در دستور کار داریم، یکی حرکت از تهران تا شلمچه است که تصمیم داریم قطارهای فوق‌العاده را در این مسیر راه‌اندازی کنیم. یکی دیگر جابجایی مردم در مسیر خرمشهر-شلمچه است که در صورت امکان ریل‌باسی برای این مسیر در نظر گرفته خواهد شد که به صورت روزانه به این دو شهر تردد خواهد کرد.

موسوی با بیان این‌که در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده در مسیر قم-خرمشهر نیز هستیم،‌ بیان کرد: در خصوص تعداد قطارهای فوق‌العاده برای اربعین حسینی اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی قطار تهران-کاشان و قم-مشهد طی روزهای اخیر گفت: با راه‌اندازی قطار قم-مشهد ۵۰ درصد به ظرفیت جابجایی این مسیر افزوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.