توافق مهم استانداری خوزستان و وزارت نفت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: با وزارت نفت طی برنامه‌ای ظرف ۵ سال آینده برای تثبیت شن‌های روان توافق کردیم.

غلامرضا شریعتی عصر امروز در نخستین نشست کارگروه امور بانوان خوزستان اظهارداشت: باتوجه به حضور بخشی از بانوان فرهیخته استان در شورا که نظرات و مشکلات خود را بازگو کردند این نظرات چراغ راهی برای برنامه ریزی‌های آینده است.

وی خطاب به بانوان با اشاره به مشکلات که در حوزه آنها وجود دارد، گفت: شورای راهبردی از همه اقشار و پارلمان بانوان خوزستان جامع و فراگیرتشکیل دهند و همچنین جلسات هفتگی یا ماهانه برگزار کنید.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه همه مشکلات بدون هزینه قابل حل هستند، عنوان کرد:  با برنامه ریزی صحیح و حلاجی  و بررسی مشکلات حتی‌المقدر نیازهای خود را از مسئولین مربوطه مطالبه کنند و اگر نیاز به فراهم کردن  امکانات باشد با برنامه‌ریزی قابل حل هستند.

وی بابیان اینکه برای پیشرفت و حل معضلات در حوزه بانوان لازم است پروژه‌ای عمل کرد، ادامه داد: عمده کار این است که بانوان باید نرم افزاری عمل کنند و مطالبه‌گرا باشند همچنین ما با حمایت، زمینه را برای حل مشکلات فراهم می کنیم.

شریعتی با اشاره به کارگروه آلودگی هوا و ریزگردها عنوان کرد: هم اکنون ۶۶ میلیارد تومان هزینه شده و امسال نیز ۳۵ میلیارد تومان جهت تثبیت شنهای روان هزینه می‌شود و همچنین با وزارت نفت طی برنامه‌ای ظرف ۵ سال آینده برای تثبیت شن‌های روان توافق کردیم.

وی درمورد آب شرب بیان کرد:  کارهای جدی در این زمینه انجام گرفته است و به این مسئله نگاه ویژه ای شده که ظرف ۳ سال اعتباری حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای بهبود و ترمیم وضعیت آب و فاضلاب استان خوزستان اطلاق شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان گفت: دراین طرح که در جهت توانمندسازی زمین‌های خوزستان است سال آینده ۳۱۲ هزار هکتار از این ۵۱۲ هزار هکتار تمام و فاز دوم آن شروع می‌شود.

وی در بیان مطالبات بانوان گفت: اگر حق بانوان آنگونه که شایسته است در استان خوزستان ادا نشده و پتانسیل بیشتری در مدیریت، کارآفرینی و دیگر کارها دارید حق گرفتنی است و بانوان با نهاد و شورایی که تشکیل می‌دهند می‌توانند حق خود را مطالبه کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.