خاک و ابر و باران در خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده گرد و غبار در استان در روز چهارشنبه خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: مدل‌ها نشان می‌دهد به دلیل گرادیان فشاری که در روز چهارشنبه (۵ آبان) خواهیم داشت، انتظار وزش بادهای نسبتا شدید همراه با گرد و خاک در نواحی جنوبی و شرقی استان خوزستان در این روز وجود دارد.

وی افزود:‌ بدین ترتیب روز چهارشنبه شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام و اهواز شاهد پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی خواهند بود.

بهادری ادامه داد: همچنین خط ناپایداری که از اواخر روز سه‌شنبه شکل می‌گیرد، ‌انتظار داریم در برخی نقاط استان خوزستان به ویژه در ارتفاعات و شمال استان شاهد بارش‌های پراکنده از اواخر روز سه‌شنبه و روز چهارشنبه باشیم.

وی گفت: این خط بسیار ضعیف است و نمی‌تواند نقاط جنوبی و مرکزی استان خوزستان را پوشش دهد. این بارش، ویژه استان‌های همجوار خوزستان از جمله ایلام و لرستان است که ممکن است بخشی از آن در خوزستان فعال شود و یک تا دو میلیمتر بارش پراکنده و رگبار خفیف در ارتفاعات داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: همچنین در این روزها برای اهواز و بیشتر نقاط استان ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

شمال خوزستان ابری

با توجه به نقشه های  هواشناسی طی روزهای سه شنبه تا چهارشنبه یک سیستم بارشی ضعیف وارد شمال خوزستان خواهد شد که باعث افزایش ابرناکی آسمان و وزش باد میگردد ، همچنین با احتمال ضعیفی امکان بارش کم و پراکنده باران در منطقه رخ میدهد .
بر این اساس طی روزهای سه شنبه و چهار شنبه در شمال استان با رگبار های پراکنده و خفیف و در بخشهای مرکزی و جنوبی و غربی بعضا همراه با وزش باد قابل ملاحظه و گردو غبار محلی رخ می‌دهد.
به کشاورزان عزیز توصیه می‌شود ،جهت جلوگیری از خسارت احتمالی از آبیاری مزارع ذرت خودداری نمایند.

وی اظهار کرد: ‌در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۸ درجه و ایذه با ۱۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۳۶ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.