خوزستانی‌ها به شایعات درباره بارندگی و مشکلات تنفسی توجه نکنند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مردم در آستانه آغاز باران‌های پاییزی به شایعات درباره زمان آغاز بارندگی و مشکلات تنفسی توجه نکنند.

دکتر شکراله سلمان‌زاده با اشاره به اخباری که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی در خوزستان درباره آغاز بارندگی‌‌ها و تنگی نفس پاییزی منتشر می‌شود، اظهار کرد:‌ مردم به شایعات و خبرهایی که پخش می‌شود، توجه نکنند  و تنها اخبار موثق را باور کنند و بخوانند.

وی افزود: برخی در آستانه آغاز باران‌های پاییزی در اهواز با پخش اخبار کذب، اقدام به رعب عمومی می‌کنند در حالی که موثق‌ترین منبع در این زمینه، اداره‌کل هواشناسی خوزستان است و باید اطلاعات سازمان هواشناسی مورد نظر قرار گیرد.

سلمان‌زاده ادامه داد: در موضوع گرد و غبار و هواشناسی و زمان بارش باران‌ها، سازمان هواشناسی مرجع است و این سازمان، تاریخ آغاز بارش در استان خوزستان را نیمه دوم آبان ماه و حدود روزهای ۱۷ و ۱۸  آبان اعلام کرده است.

وی گفت: برای مقابله با مشکلات تنفسی حاصل از باران‌های پاییزی، حوزه درمان در استان خوزستان آمادگی کامل دارد. بیمارستان‌ها و پایگاه‌ها، آمادگی لازم برای ارایه خدمات درمانی و اطلاع‌رسانی را دارند. به منظور پیشگیری از مشکلات تنفسی هنگام بارندگی‌ها نیز آموزش‌ها در سایت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفته است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: در آستانه آغاز بارندگی‌ها در خوزستان، پروتکل درمانی تحت نظر مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی خوزستان تهیه و در تمامی مراکز‌های درمانی و بیمارستان‌ها پخش و توزیع شده و نحوه  درست برخورد با افرادی که تنگی نفس و حساسیت دارند، آموزش داده شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.