عضو کمیسیون انرژی مجلس: انتقال آب جدید در راه است، خوزستان به گوشت قربانی تبدیل شده است/ مدیران پاسخگو باشند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان به گوشت قربانی تبدیل شده است، گفت: آب رودخانه علا باغملک در حال انتقال است و مدیران استانی باید با سرعت و جدیت پیگیر جلوگیری از این طرح باشند.

هدایت‌الله خادمی با اشاره به مساله انتقال آب رودخانه علا در شهر صیدون اظهار کرد: متاسفانه با وجود کم‌آبی‌های شدید در سطح منطقه باز هم شاهد انتقال آب از سطح منطقه به استان‌ها و مناطق دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه رودخانه علا با سرچشمه گرفتن از کوه‌های منطقه ایذه و باغملک و کوه منگشت هزاران سال در منطقه صیدون جریان دارد افزود: متاسفانه برنامه‌های انتقال این آب به استان کهگیلویه و بویراحمد در حال عملی شدن است و هیچ صدای انتقادی از مسؤولان دولتی در استان خوزستان شنیده نمی‌شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه آب این رودخانه منشایی برای کشاورزی و نیاز آشامیدنی مردم این منطقه است، این انتقال به قیمت نابود شدن کشاورزی و پدید آمدن مشکلات فراوان در مساله آب آشامیدنی است.

خادمی با تاکید بر اینکه استاندار و مدیران کل مربوطه در خوزستان باید به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه خوزستان به گوشت قربانی تبدیل شده است و هر استانی بر اساس نیاز خود از آن بر می‌دارد و خود مورد بی‌مهری واقع شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولان استان باید با شفافیت و جدیت پیگیر موضوع انتقال آب رودخانه علا باشند و باید هرچه زود‌تر جلوی این طرح گرفته شود، خاطرنشان کرد: استاندار و مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی برای انتقال آب این منطقه پای کار آمده‌اند و هم‌اکنون برای انجام این کار لوله‌های آن نیز به منطقه وارد شده است.

خادمی با اشاره به عدم توجه دولت به شهرستان‌های ایذه و باغملک گفت: با وجود سه سال و نیم گذشتن از عمر دولت، نه تنها اقدامی در سطح ایذه و باغملک انجام نشده است، بلکه آنچه که جزو دارایی‌های این دو شهر فقیر به حساب می‌آید نیز در حال از دست رفتن است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: استاندار خوزستان و مدیران کل متولی این امر باید هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند و به صورت شفاف اقداماتی که برای پیشگیری از این طرح است را گزارش دهند./ فارس

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.