استاندار خوزستان: فرمانداران در امور شوراها دخالت نکنند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم عدم دخالت فرمانداران در شوراهای شهر و روستا گفت:‌ از فرمانداران می‌خواهیم که صبور باشند و تحمل کنند، با سعه صدر با شورا برخورد کنند و در امور شورا دخالت نکنند. اگر تصمیم غلطی در شورا گرفته شود بهتر از آن است که برای آنها تصمیم گرفته شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی در گردهمایی فرمانداران و بخشداران خوزستان که امروز (۱۳ مهرماه) در شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ وزارت کشور امسال برنامه‌هایی را در اولویت خود قرار داده است که مورد تاکید وزیر کشور است و باید تلاش شود که استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در سطح کشور به نحو موثر در خصوص این اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنند و این سیاست‌ها را اعمال کنند.

وی افزود:‌ اقتصاد مقاومتی، آسیب‌های اجتماعی، تکریم ارباب رجوع و انتخابات از مواردی است که مورد توجه وزیر کشور است و در این خصوص تاکید بسیاری دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال ۹۶ گفت: یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اتفاقات در کشور، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا است که باید به نحو مطلوب برگزار شود.

شریعتی ادامه داد:‌ بسیاری از مدیران، عملکرد شوراها را نقد می‌کنند و مخالف جاری شدن امر شوراها هستند اما شخصا حامی شوراها هستم و تمام خطاها را طبیعی می‌دانم زیرا شورای شهر و روستا باید دوره تکاملی خود را طی کند و این اشتباه‌ها طبیعی است و باید تحمل کرد.

وی اظهار کرد:‌ نباید در خصوص شورای شهر و روستا ناامیدی ایجاد شود و گفته شود که آن چیزی که می‌خواستیم محقق نشده است، زیرا بهتر از آنچه که می‌خواستیم به دست آمده است. نظام اداری ما در کشور پس از نزدیک به ۱۰۰ سال، هنوز دارای ایرادات و اشکالاتی است و به طور طبیعی شوراها نیز با ۴ دوره فعالیت هنوز زمان بسیاری برای تکامل نیاز دارند.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم عدم دخالت فرمانداران در شوراهای شهر و روستا گفت:‌ از فرمانداران می‌خواهیم که صبور باشند و تحمل کنند، با سعه صدر با شورا برخورد کنند و در امور شوراها دخالت نکنند. اگر تصمیم غلطی در شورا گرفته شود بهتر از آن است که برای آنها تصمیم گرفته شود.

شریعتی با بیان این‌که هرچه تقسیم اختیارات بیشتر باشد، احتمال تک‌محور شدن کمتر است، عنوان کرد:‌ مشارکت در تصمیم‌گیری موجب پخته‌تر شدن تصمیمات می‌شود؛ از فرمانداران خواستارم که خود فعالانه در این خصوص گام بردارند و بدانند عدم دخالت در تصمیم‌گیری، تصمیم‌گیری خلاف نظر و انتخاب هیات رییسه‌ای خلاف نظر فرمانداران در شورای شهر، ضعف نیست. برای انتخاب ریاست شوراها به من مراجعه شده است اما صراحتا پاسخ دادم که در این خصوص هیچ دخالتی ندارم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال آینده گفت: ‌امیدوارم انتخابات آینده در شان نظام و با مشارکت تمام سلایق و الکترونیکی شدن انتخابات و کاهش میزان خطا برگزار شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.