گردوغبار معلق مانده

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:‌ با ادامه وضعیت پایداری جوی، کماکان تا پایان هفته پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود.

کوروش بهادری اظهار کرد: گرد و غباری که در روزهای شنبه و یک‌شنبه در استان خوزستان شاهد بودیم، ‌کماکان در بسیاری از نقاط استان خوزستان برقرار است و به دلیل پایداری جوی و نبود وزش باد اماکن جابه‌جایی این گرد و غبار وجود ندارد. این گرد و غبار روی شهرهای خوزستان معلق مانده و موجب شده که کیفیت هوا کاهش یابد.

وی افزود: ‌امروز میزان دید افقی در اهواز ۱۵۰۰ متر، بستان ۲۰۰۰ متر، بهبهان ۱۵۰۰ متر، شادگان ۹۰۰ متر و آبادان ۲۰۰۰ متر بوده است.

بهادری ادامه داد:‌ این وضعیت به تناوب با شدت ضعف تا آخر هفته ادامه دارد ولی روند آن رو به بهبودی است و کیفیت هوا بهتر خواهد شد با این وجود هنوز کیفیت هوا، کیفیت مطلوبی نیست و وارونگی دمایی و پایداری شدید در اوایل صبح تا آخر هفته باقی است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:‌ مدل‌های هواشناسی فعلا نشان می‌دهد که تا آخر هفته چشمه‌های گرد و خاک فعال نمی‌شود و همچنین تا آخر هفته روند افزایش تدریجی ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای هوا را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد:‌ در شبانه‌روز گذشته دهدز با ۱۵ درجه و بستان و رامهرمز و امیدیه با ۳۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۲۱ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود./ ایسنا

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.