عدم تخصیص غرامت کشاورزی از سوی دولت به خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir:استاندار خوزستان بررسی گفت: طی ۲ سال اخیر ردیفی به عنوان غرامت ها به علت مسائل و مشکلات مالی دولت به این استان اعلام و یا هیج مبلغی ابلاغ نشده است.

به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی در حاشیه جشنواره شکرگزاری خرما در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر، پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز معاون وزیر برای کلنگ زنی بخشی از نیروگاه خرمشهر به این شهر سفر کرد و فردا در اهواز نیز مراسم کلنگ زنی دارد.

وی از برگزاری نشستی با معاون وزیر نیرو خبر داد و عنوان کرد: بررسی، تثبیت و پایدار شدن سیستم برق استان خوزستان در این نشست با معاون وزیر نیرو پیگیری می شود.

استاندار خوزستان در ادامه از برگزاری نمایشگاه خرما خبر داد و گفت: قرار است با همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر نمایشگاه خرما جهت بازاریابی و افزایش صادرات برگزار شود و امیدواریم با حمایت های سازمان منطقه آزاد اروند کارهای خوبی در زمینه صادرات منطقه و ارزآوری برای کشور انجام شود.

شریعتی به برگزاری جشنواره شکرگزاری خرما در خرمشهر نیز اشاره کرد و افزود: جشنواره شکرگذاری خرما یک سنت حسنه است و در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در مورد همه محصولات کشاورزی جشنواره این چنینی برگزار است.

لزوم تداوم برگزاری جشنواره شکرگزاری خرما

وی با بیان اینکه توصیه می شود جشنواره شکرگزاری خرما تداوم داشته باشد، حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرد و یادآور شد: این جشنواره پایه ای برای برگزاری جشنواره های دیگر برای سایر محصولات کشاورزی است.

شریعتی، خوزستان را پایتخت کشاورزی کشور خواند و توضیح داد: با توجه به اینکه استان خوزستان بیشترین تولید محصولات کشاورزی کشور را دارد به عنوان پایتخت کشاورزی ایران محسوب می شود.

وی به وضعیت صنعت آبزیان در استان نیز اشاره کرد و افزود: استان خوزستان در تولید و پرورش و صادرات آبزیان نقش موثری دارد و در حال حاضر طرح توسعه پرورش ماهی آزادگان ۲ و طرح توسعه پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر را دنبال می کنیم.

استاندار خوزستان در پاسخ پرسش خبرنگار مهر به نحوه  پرداخت غرامت کشاورزان و ادعای مدیرکل میوه های گرمسیری  و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مرتبط نبودن موضوع خسارت وارد شده به نخیلات در اثر پدیده گردوغبار به این دفتر تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر ردیفی به عنوان غرامت ها به علت مسائل و مشکلات مالی دولت به استان اعلام و هیج مبلغی ابلاغ نشده و به همین علت حتی قادر به پرداخت خسارت سیل زدگان شعیبه با وجود بیش از دو ماه پیگیری نشده ایم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.