درسال گذشته؛ تیراندازی در مراسمات خوزستان ۱۳ مورد فوتی برجای گذاشت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: تیراندازی کردن در مراسمات در سال گذشته ۱۳ مورد فوتی برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار محمدرضا اسحاقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ناجا و برنامه‌هایی که برای این هفته در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: امنیتی که بر پایه مردم باشد پایدار خواهد بود، به همین منظور تلاش‌های مجموعه نیروی انتظامی بر پایه نظارت مردم بوده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه نیازهای هر شهر و منطقه برای کار پلیس متفاوت است و برنامه‌های واحدی برای تمام استان یکی نیست اضافه کرد: رویکردهایی که برای استان در نظر گرفته می‌شود متفاوت بوده و برنامه‌هایی که برای هفته ناجا در نظر گرفته شد نیز در دو بخش انجام می‌شود.

اسحاقی با تقدیر از همکاری‌های مردم تصریح کرد: بخش اول برنامه‌های هفته ناجا مربوط به مردم و قسمت دوم مربوط به دستگاه‌های زیر مجموعه است و این دستگاه‌ها باید در طول این هفته ماموریت‌ها را بازبینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این بازبینی‌ها اگر ظرفیتی خالی باقی مانده باشد از آن استفاده و در صورت وجود کاستی‌ها در جهت رفع آن اقدام می‌شود تا حرکت‌ها برای آرامش و رفاه مردم صورت گیرد.

اسحاقی با تاکید بر همکاری رسانه‌ها با ناجا به منظور افزایش سطح کیفیت عنوان کرد: نقش مردم در تامین امنیت باید مورد توجه بوده و با استفاده از رسانه‌ها این نقش را نشان داد.

وی با اشاره به اقدام برای اجرای برنامه خیرین امنیت‌ساز و ساماندهی این طرح خاطرنشان کرد: پیشگیری اجتماعی از اولویت‌های کاری ما بوده زیرا در بعضی از مناطق با اقدام عملیات امنیت میسر نمی‌شود از این‌رو باید از قبل مقدمات و تمهیداتی پیش‌بینی شود.

اسحاقی با اشاره به انجام این برنامه و بیان اینکه اطلاع‌رسانی از رعایت مقررات توسط مردم از برنامه‌های ماست اضافه کرد: مردم باید از تمام روزنه‌های واقع شدن جرم حفاظت کرده تا سارقان نتوانند به راحتی موفق به انجام دادن کاری شوند.

وی با بیان اینکه در هفته ناجا ۷۲ برنامه پیش‌بینی شده و به اجرا در خواهد آمد اظهار کرد: ملاقات‌های مردمی، برگزاری نشست با مردم و استفاده از نتایج این نشست‌ها جزو مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

‌فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه رویکرد پلیس در نشست‌هایی که با مردم برگزار می‌شود به صورت آموزش خواهد بود گفت: باید سطح آگاهی مردم نسبت به کار پلیس بالاتر برود تا موجب هم‌افزایی بیشتری شده و در کنار آن اجرای برنامه‌های درون‌سازمانی در طول هفته ناجا در دستور کار خواهد بود.

اسحاقی با اشاره به ورود پیکر تعدادی از شهدای تازه تفحص شده با استان در روز سه‌شنبه ادامه داد: برنامه استقبال و بزرگداشت این شهدا، عطرافشانی و غبارروبی کردن گلزار شهدا در آخرین روز هفته ناجا از برنامه‌های دیگر این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته ناجا افزود: برنامه‌های ویژه‌ای برای این مناسبت‌ها در نظر گرفته شده که در این رابطه با هیأت‌های مذهبی نشست‌هایی برگزار می‌شود.

اسحاقی تصریح کرد: امسال با توجه به شکست‌های مزدوران آمریکایی در سطح منطقه در مقابل مقاومت، ماه محرم از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار خواهد بود، زیرا مزدوران آن به دنبال وارد کردن ضربه به چراغ‌های روشن شده برای امام حسین (ع) هستند.

وی با اشاره به امنیت بسیار بالای مرزها با اقدامات اطلاعاتی و امنیتی که در این اماکن صورت می‌گیرد تصریح کرد: نیروهای مسلح در این مرزها با هوشیاری ایده‌آل در حال اقدام و حراست هستند و مردم نیز می‌توانند با دیدن موارد مشکوک و گزارش آن با این نیروها همکاری کنند.

اسحاقی با اشاره به جان‌باختن دو مامور نیروی انتظامی در حادثه بندر امام(ره) اذعان کرد: در این حادثه ماموران مسلط و با تجربه برای ماموریت به منزلی وارد شدند که مخفی‌گاه قاتل بود و اقدام به دست‌بند زدن وی کردند و ناگهان حمله و شلیک برادر این فرد باعث شهادت این ماموران شد.

وی با بیان اینکه این موارد بسیار به وقوع می‌پیوندد و ما باید سنگ زیرین آسیاب شویم چون امنیت مردم اصلی‌ترین اهداف ما است گفت: نزدیک به ۹۶ درصد قتل‌هایی که در استان خوزستان به وقوع می‌پیوندد کمتر از یک ماه کشف می‌شوند.

اسحاقی با بیان اینکه اکثر تیراندازی‌های استان در مراسم رخ می‌دهد و جنبه امنیتی ندارد عنوان کرد: ما با هدف و رویکرد پیشگیری از تیراندازی اقدام می‌کنیم، هر چند که اقدام دو طایفه در شادگان به منظور عدم حمل سلاح در مراسم‌ها منجر به نوشتن یک تفاهم‌نامه شد که جای تقدیر و تشکر دارد و جامعه باید این کار شایسته و زیبا را مورد تقدیر قرار دهد.

 وی با اشاره به ۱۳ مورد فوتی بر اثر تیراندازی در استان خوزستان در سال گذشته ادامه داد: انداختن تیر مورد تایید جامعه نبوده و مردم از تیراندازی کردن در مراسم رضایت ندارند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.