صدور مجوز احداث چند واحد نیروگاهی در خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir:استاندار خوزستان با بیان اینکه مجوز چندین نیروگاه در استان صادر شده است گفت: طی مذاکرات با معاون وزارت نیرو از وی درخواست شده است برای تبدیل پست‌های موقت به ثابت تدابیری اتخاذ شود تا این تعداد به صفر کاهش یابد.

غلامرضا شریعتی در مراسم شروع عملیات اجرایی پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای خوزستان که با حضور معاون وزارت نیرو در امور برق و انرژی برگزار شده بود، گفت: مجوز چندین نیروگاه در استان صادر شده است که شامل فاز دوم نیروگاه برقابی دز، همچنین در اندیمشک، دزفول، امیدیه و آبادان و همین‌طور اگر امکان داشته باشد با صدور مجوز برای گروه سرمایه‌گذار خارجی در حمیدیه می‌توانیم تولید برق که یک صنعت پایه به شمار می‌رود را افزایش داده و موجبات رشد و توسعه کشور و تولید و صادرات برق را فراهم آوریم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به لحاظ اینکه استان خوزستان به علت حضور صنایع بزرگ و اقلیم خاص خود یکی از پرمصرف‌ترین استان‌ها در انرژی برق است لذا پایداری برق در استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر ۷۰ پست برق غیر ثابت(موقت) داریم و این مساله به ناپایداری برق منطقه در استان منجر می‌شود، طی مذاکرات با معاون وزارت نیرو از وی درخواست شده است با توجه به نیاز و مصرف بالای استان در این رابطه تدابیری اتخاذ شود تا این تعداد پست برق غیر ثابت به صفر کاهش یابد.

شریعتی اذعان داشت: معاون وزارت نیرو در سفر خود به خوزستان متعهد شده است پس از تامین اعتبارات از طریق فاینانس ۲ میلیارد دلاری که در اختیار دارند، خوزستان را در اولویت قرار داده و میزان پست‌های برق غیر ثابت را که اعتباری قریب به یک هزار میلیارد تومان را شامل خواهد شد در یک برنامه زمان‌بندی  چند ساله به حداقل برساند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در رابطه با تامین برق و شبکه در خوزستان بسیار دقیق و مطلع هستم و این موضوع را مجدانه پیگیری خواهم کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.