استاندار خوزستان در دیدار با هیات فرانسوی: با آغوش باز پذیرای سرمایه‌گذاران هستیم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان در دیدار با هیئت فرانسوی ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از حضور در استان خوزستان گفت: خوزستان آماده جذب سرمایه‌گذاران است و با آغوش باز پذیرای سرمایه‌گذاران هستیم.

غلامرضا شریعتی در این دیدار که روز گذشته، ۷ مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پس از برجام و شرایط بوجود آمده و رفع تنش‌های ایجاد شده امکان سرمایه‌گذاری در کشور بسیار فراهم شده است و خوزستان دارای منابع طبیعی فراوان جهت سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان این‌که اگر چه خوزستان بیشترین تولیدات نفت و پتروشیمی در کل کشور را دارد اما این استان در صنعت بندری، فولاد و صنایع بزرگ گردشگری نیز امکان سرمایه‌گذاری را ایجاد کرده است، افزود: اگر به تاریخ مراجعه کنیم این موضوع مشخص می‌شود که خوزستان جهت تولید شکر، کشاورزی‌های بسیاری را انجام داده است.

شریعتی با اشاره به شرکت کشت‌ و صنعت کارون تصریح کرد: اکنون این شرکت در اختیار بانک کشاورزی است که این بانک در حال مذاکره با نمایندگان ترکمنستان جهت فروش این شرکت است و در صورتی که هیات فرانسوی آمادگی خرید این شرکت را داشته باشد خوزستان از این اقدام استقبال خواهد کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: قیمت اولیه جهت فروش این شرکت ۱۸۰۰ میلیارد تومان چیزی در نزدیکی ۴۰۰ میلیون یورو است.

وی در ادامه در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: این طرح جهت آماده‌سازی دشت‌های خوزستان برای کشت‌ آبی است که پس از تحقق این امر زمین‌های کشاورزی خوزستان به یک و نیم میلیون هکتار خواهد رسید و برای سرمایه‌گذاری در زمینه شکر از سوی شرکت‌های فرانسوی استقبال می‌کنیم.

در پایان این نشست هیات فرانسوی تمایل خود برای سرمایه‌گذاری در استان را به استاندار خوزستان اعلام کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.