اگر مدافعان حرم نمی‌رفتند باید در مرزهای خود با داعش می‌جنگیدیم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: این‌گونه نیست که شهدای مدافع حرم برای دفاع از سوریه و دفاع از دولت سوریه رفته باشند؛ این فکر اشتباه محض است. اگر آنها این کار را نمی‌کردند، اکنون باید در مرزهای خود با داعش می‌جنگیدیم و قطعا روزانه چندین هزار شهید و جانباز می‌دادیم.

محمدرضا مخبر در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم خوزستان که شب گذشته در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این‌که به امر رهبری در اینجا حضور پیدا کرده‌ام، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم ویژگی‌های خاصی دارند؛ این شهدا به عشق امام حسین(ع) در میدان حضور پیدا کردند. این شهدا اگر در کربلا حضور نداشتند و از خیمه‌های سوخته امام حسین(ع) دفاع نکردند ولی اکنون به صورت واقعی از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) دفاع می‌کنند.

وی افزود: به طور یقین اگر شهدای مدافع حرم در سوریه حضور پیدا نمی‌کردند، امروزه اثری از مرقد حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) وجود نداشت، با این حال گاه در جامعه اشتباه اساسی شکل می‌گیرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تاکید بر نقش شهدای مدافع حرم تصریح کرد: اگر شهدای مدافع حرم در سوریه و در موصل و اطراف کربلا حضور پیدا نمی‌کردند، داعش بر سوریه و عراق حاکم می‌شد و اکنون باید در مرزهای خود با یک کشور داعشی مبارزه می‌کردیم. این از تدابیر عجیب رهبر انقلاب است که مرزهای ما را ۲۰۰۰ کیلومتر جلو کشیده است.

مخبر ادامه داد: این‌گونه نیست که شهدای مدافع حرم برای دفاع از سوریه و دفاع از دولت سوریه رفته باشند؛ این اشتباه محض است. اگر آنها این کار را نمی‌کردند، اکنون باید در مرزهای خود با داعش می جنگیدیم و قطعا روزانه چندین هزار شهید و جانباز می‌دادیم.

وی گفت: طبق نص قرآن، شهدای مدافع حرم به دلیل آن‌که هجرت کرده‌اند و همچنین شهید شده‌اند، اجری مضاعف دارند و این، جایگاه مهم شهدای مدافع حرم را نشان می‌دهد. اگر در کشور اقتداری وجود دارد و امروز پنج کشور بزرگ دنیا در مقابل یک کشور برای مذاکره می‌نشینند و تسلیم می‌شوند و برخی موارد را می‌پذیرند، به دلیل قدرتی است که این رزمندگان برای نظام رقم زدند. خیلی ساده است که فکر کنیم چهار تا موشک ما این کار را کرده است.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: دشمنان متوجه شده‌اند که این رزمندگان احساس کردند قلب رهبر انقلاب به این امر راضی است و ۲۰۰۰ کیلومتر رفته‌اند و جنگیده‌اند، بنابراین معلوم است که اگر نزدیک مرز شوند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های مدافع حرم تقدیر و تجلیل شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.