فرمانده انتظامی خوزستان: ناجا در مناطق مختلف استان رویکردهای مختلفی دارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این‌که پایه تلاش‌‌ها و اقدامات ناجا مبتنی بر مردم است، گفت: با این وجود نسخه‌ای واحدی برای همه نقاط استان خوزستان تنظیم نمی‌کنیم؛ نیازهای هر منطقه متفاوت است و به همین جهت رویکردهای مختلفی برای هر منطقه در نظر می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا اسحاقی در نشست خبری که امروز (۷ مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ‌هفته ناجا فرصتی برای تعامل بیشتر با مردم و به ویژه اصحاب رسانه و تلاش مضاعف در آگاهی‌سازی، اطلاع‌رسانی، پیش‌گیری از وقوع جرم و افزایش احساس امنیت است.

وی افزود:‌ شعار امسال هفته ناجا “همه با هم برای امنیت و آرامش” است که مبنای عمل ما در طول سال خواهد بود. شعارهای هفته ناجا در سال‌های گذشته نیز عمدتا با محوریت مردم بوده زیرا امنیت در حوزه پلیس با محوریت مردم است.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این‌که امنیتی پایدار است که مبتنی بر مردم باشد، تصریح کرد: ‌به همین دلیل پایه تلاش‌‌ها و اقدامات ما مبتنی بر مردم و نظارت مردم است. در طی سال، نیازسنجی‌های مختلفی صورت می‌گیرد و اولویت‌ها را براساس نظرات مردم تنظیم می‌کنیم زیرا هیچ مدلی موثرتر از آن نیست که مردم خواسته‌ها و نظریات خود را بیان کنند.

اسحاقی عنوان کرد:‌ با این وجود نسخه‌ای واحدی برای همه نقاط استان خوزستان تنظیم نمی‌کنیم؛ نیازهای هر منطقه متفاوت است و به همین جهت رویکردهای مختلفی برای هر منطقه در نظر می‌گیریم.

وی گفت:‌ در شعار امسال هفته ناجا دو بخش مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط مدنظر است. مردم هیچ‌وقت کم نگذاشته‌اند و ما شرمنده آنها هستیم و تلاش ما بر این است که جبران کنیم. در بخش دوم نیز دستگاه‌های مختلف در بخش‌های سیاسی، ‌اجتماعی، فرهنگی و ‌اقتصادی ماموریت‌هایی دارند که در هفته ناجا این ماموریت‌ها بازبینی می‌شود و اگر ظرفیتی خالی مانده باشد،  تلاش می‌شود که از آن استفاده کرد و اگر خلایی وجود دارد، برطرف و حرکتی در راستای تحقق آسایش و آرامش با هماهنگی تمام بخش‌ها آغازشود.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این‌که برنامه‌های کلی در ناجا مورد توجه است، گفت: ‌یکی از موضوعات مورد تاکید در برنامه‌ریزی‌ها، تعیین نقش و جایگاه امنیت در تعالی کشور است که به دنبال آن باید ده‌ها برنامه و زیر‌برنامه طراحی و اجرا کنیم تا به این نقش در ابعاد مختلف دست یابیم.

اسحاقی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحقق برنامه‌های ناجا عنوان کرد: درخواست ما این است که همکاری و تعامل با رسانه‌ها ادامه و گسترش یافته و کیفی‌تر شود. باید به نقش مردم در تولید امنیت توجه کرد و می‌توان آگاهی‌سازی مردم را در رسانه‌ها تبیین کرد.

وی ادامه داد: ‌استفاده از قابلیت‌ ملی و مردمی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها به ویژه در طرح خیرین امنیت‌ساز در دستور کار قرار خواهد گرفت و تاکید مقام معظم رهبری نیز در استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه است. از امسال خیرین امنیت‌ساز منظم و ساماندهی خواهند شد و در هفته ناجا نیز از خیرین امنیت‌ساز در خوزستان تقدیر خواهد شد.

فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار کرد: تقدم پیشگیری اجتماعی بر عملیات از رویکردهای ما است. در برخی مناطق با صرف عملیات، امنیت کامل محقق نمی‌شود و باید مقدمات و تمهیداتی پیش از انجام عملیات انجام شود. در این خصوص آگاهی‌سازی و رعایت ضوابط و مقررات توسط مردم مدنظر ما است. مردم باید بسترهای وقوع جرم را مراقبت کنند تا سارقی به راحتی نتواند موفق به انجام جرم شود.

اسحاقی با اشاره به آغاز هفته ناجا از روز جمعه (۹ مهرماه) عنوان کرد: ۷۲ برنامه در هفته ناجا پیش‌بینی شده است؛ در این هفته یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برگزاری ملاقات مردمی است و در این راستا نشست‌های هم‌اندیشی با اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد که نتیجه آن، آگاهی بیشتر و نیازسنجی‌های دقیق‌تر است.

وی ادامه داد: رویکرد ما در نشست‌های مردمی آموزشی است و تلاش بر این است که سطح آگاهی مردم نسبت به وظایف ما بیشتر شود تا هم‌افزایی صورت گیرد. امسال در هفته ناجا رویکرد درون‌سازمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و این هفته، فرصتی برای بازبینی و بررسی و توجه به مشکلات و وضعیت کارکنان نیروی انتظامی خواهد بود.

‌فرمانده انتظامی خوزستان گفت: روز سه‌شنبه پیکر تعدادی از شهدای تازه‌تفحص شده وارد استان خوزستان خواهد شد که برنامه‌های بزرگداشت و استقبال برگزار می‌شود. همچنین عطرافشانی و غباررویی مزار شهدا در روز پنج‌شنبه همزمان با آخرین روز هفته ناجا انجام خواهد شد.

اسحاقی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم اظهار کرد: ‌هفته ناجا امسال مصادف با ماه محرم است و برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص در نظر گرفته شده و نشست‌های تخصصی با هیات‌های مذهبی برگزار خواهد شد؛ امسال با توجه به شرایط منطقه و شکست مزدوران آمریکا در برابر جریان مقاومت محرم حساسیت ویژه ای خواهد داشت و مزدوران منتظر آن هستند که به هر چراغ که برای امام حسین(ع) روشن شود ضربه‌ای بزند.

وی عنوان کرد:‌ البته اشراف اطلاعاتی و عملیاتی در مرزهای جمهوری اسلامی فوق‌العاده بالا و اطمینان‌بخش است. هوشیاری نیروهای مسلح در حد مطلوب و ایده‌آل است و البته مردم نیز می‌توانند کمک بسیاری کنند. هوشیاری مردم و اطلاع‌رسانی موارد مشکوک می‌تواند به اشراف نیروهای امنیتی کمک کند.

اسحاقی اظهار کرد: امیدواریم که مراسم محرم امسال و پس از آن مراسم اربعین، باشکوه برگزار شود.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در خصوص حادثه جان باختن دو تن از ماموران نیروی انتظامی در بندر امام(ره)‌ گفت: در آن حادثه‌ نیروهای با سابقه و مسلط برای دستگیری سارقان وارد منزلی شدند که قاتل در آن مخفی شده بود. این خانه، منزل پدری مجرم بود و افراد خانواده از جمله پدر، مادر،‌ خواهر و برادر وی در آن خانه زندگی می‌کردند و برای این‌که آسیبی به خانواده وارد نشود، نیروهای انتظامی از اسلحه استفاده نکردند. ماموران در حال دست‌بند زدن به مجرم بودند که برادر مجرم اسلحه مامور را برداشته و به دو نفر از ماموران شلیک کرد.

وی ادامه داد:‌ در این حادثه یکی از ماموران به شهادت رسید و مامور دیگری نیز مصدوم و سپس شهید شد. از این قبیل موضوعات بسیار رخ می‌دهد و گاه ناگزیریم که سنگ زیرین آسیاب شویم زیرا هدف اصلی، حفظ و ایجاد آسایش مردم است و اگر انتخاب بین مردم و مامور باشد، مامور جان خود را فدا کند.

اسحاقی عنوان کرد:‌ ۹۶ درصد قتل‌هایی که در خوزستان رخ می‌دهد در کمتر از یک ماه کشف می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با بیان این‌که بیشتر تیراندازی‌ها در استان امنیتی نیست بلکه در مراسمات انجام می‌شود، عنوان کرد:‌ رویکرد ما نسبت به تیراندازی، پیشگیری است. خوشبختانه دو طایفه در دشت‌آزادگان در اقدامی خودجوش و ابتکاری، بین خود میثاق‌نامه‌ای را منعقد کرده‌اند که در مراسمات کسی حق ندارد تیراندازی کند. این کار شایسته‌ای است و این اقدام باید مورد تقدیر جامعه قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که تیراندازی مورد تایید مردم و جامعه نیست، عنوان کرد: ‌در سال گذشته در استان خوزستان، ۱۳ نفر در مراسم عروسی و فاتحه‌خوانی در اثر تیراندازی جان خود را از دست داده‌اند. به همین جهت مردم نسبت به این موضوع ناراضی هستند.

اسحاقی در خصوص توقیف خودروهایی که حرکات نمایشی انجام می‌دهند، گفت: در شش ماه نخست امسال ۲۲۰ خودرو در استان خوزسستان به دلیل انجام حرکات نمایشی توقیف شده است.

وی همچنین با اشاره به استانداردسازی دفاتر پلیس عنوان کرد:‌ دراین خصوص در قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، محوریت استانداردسازی و ارتقا مهارت‌های نیروهای پلیس است. در این، حوزه مهارت‌افزایی در رفتار و گفتار مدنظر است و شامل پلیس‌های تخصصی نیز می‌شود. استفاده از فناوری‌های نوین نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.