استاندار خوزستان: آمار غلط مشکلات زیادی را برای خوزستان ایجاد کرده است/ دختران از ادامه تحصیل بازنمانند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: واقعا اطلاعات غلط در تخصیص اعتبارات به استان طی پنج سال اخیر مشکلاتی را ایجاد کرده که از آن نمونه می توان به کاهش اعتبارات آب روستایی اشاره کرد.

به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز شنبه در حاشیه آئین زنگ نمادین استانی بازگشایی مدارس خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخاب این منطقه برای نواخته شدن زنگ مدرسه نشان از تلاش استان برای محرومیت زدایی از بخش آموزش است.

وی افزود: اهمیت آموزش بر هیچکس پوشیده نیست و اگر به سیر تکامل در جامعه نگاه کنیم، خداوند آن موقع بشر را شایسته پایان نبوت می دانند که به یک سطحی از دانایی اطلاعات رسیده باشد و می داند بشر با دانایی و اطلاعات به دست آمده قادر است تا با راهنمایی های کتابت به سمت خداوند سیر کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خداوند ذهن و تفکر را به عنوان معجزه بشر می داند و دانایی و استفاده از فکر آخرین مرحله از تکامل است، دانایی محوری باعث رشد و عاقبت بخیری می شود و بشر در عصر حاضر سیر تکاملی اش را طی کرده و اکنون سیر توسعه بر اساس دانایی محوری است مثل شرکت های دانش بنیان و شرکت ها که بر اساس دانش های نوین فعالیت می کنند.

شریعتی گفت: اگر بخواهیم جامعه ای توسعه یافته، پیشرفته و مدرن بر اساس آخرین متدهای روز دنیا داشته باشیم باید در زمینه دانایی محوری تلاش کنیم و اساس کشور را بدانیم آن وقت شاهد توسعه و ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می شویم که البته این امر اهتمام همه جامعه را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت اولیای دانش آموزان برای رشد و توسعه سیستم آموزشی لازم است، گفت: به خیران مدرسه ساز خوزستان که رتبه دوم کشور را دارند دست مریزاد گفته و این اهتمام را غنیمت دانسته و از مدیرکل آموزش و پرورش استان و نوسازی خوزستان می خواهم که از این پتانسیل بسیار ارزشمند نهایت استفاده کنند.

دختران از ادامه تحصیل بازنمانند

شریعتی اضافه کرد: بر آموزش دختران تأکید جدی داریم و می خواهیم تا دختران از ادامه تحصیل بازنمانند. به اولیا توصیه می کنم ضمن احترام به سنن و آداب همت به خرج بدهند و از تحصیل دختران جلوگیری نکنند تا از ادامه تحصیل بازنمانند.

استاندار خوزستان همچنین عنوان کرد: به اولیا توصیه می کنم تا ضمن احترام به سنن و آداب همت به خرج دهند و از تحصیل دختران جلوگیری نکنند تا بازنمانند و در حق آنها ظلم و جفا نشود، بلکه باید از پتانسیل های آنها در راستای رشد و توسعه کشور استفاده شود. از موفقیت های خوب استان خوزستان طی سال های اخیر در زمینه کنکور نیز تشکر می کنیم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان باید به همین مسیر ادامه دهد تا استان به نقطه ای که در شأنش است دست پیدا کند. اگر در راستای تقویت بحث کنکور تلاش نکنیم در واقع به دانش آموزان خوزستانی ظلم کرده ایم و همه باید اقدامات لازم را به منظور بروز فرصت ها و استعدادهای تمامی دانش آموزان استان انجام دهیم.

استاندار خوزستان در ادامه، با دعوت از تمامی مسئولان اجرایی استان برای توجه ویژه داشتن به آموزش و پرورش گفت: باید یکی از دغدغه های اصلی مسئولان و حتی مردم ارتقای آموزش و پرورش باشد و از هر طریقی باید به این پیشرفت کمک کرد.

مطالبات آموزش و پرورش باید پرداخت شود

وی افزود: مطالبات آموزش و پرورش باید پرداخت شود و خطاب به تمامی شهرداران تأکید می کنم که این مطالبات را پرداخت و فرمانداران سراسر استان نیز پیگیر پرداخت این مطالبات باشند.

شریعتی گفت: پیش دبستانی که امسال اولویت آموزش و پرورش استان اعلام شده قطعا برای ارتقای آموزشی مورد نیاز است و باید فرصت های آموزشی برابر با مرکز استان را تا حد امکان در سایر شهرها برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: امروز مصادف با آغاز اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن است که از مردم خوزستان تقاضا دارم تا به صورت جدی به طرح ورود پیدا کرده و اطلاعات دقیق بدهند.

شریعتی عنوان کرد: مسئولان اجرایی استان نیز بر اساس دستور ریاست جمهوری همکاری لازم را در راستای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن خوزستان داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: تا اطلاعات صحیح نباشد برنامه ریزی های اداره کشور نیز صحیح نخواهد بود. واقعا اطلاعات غلط در تخصیص اعتبارات به استان طی پنج سال اخیر مشکلاتی را ایجاد کرده که از آن نمونه می توان به کاهش اعتبارات آب روستایی اشاره کرد.

وی در پایان بیان کرد: امید است با تلاش تمامی مسئولان استان خوزستان تا سال ۹۶ هیچ مدرسه کانکسی، کپری و خشتی و گلی در این استان نداشته باشیم و البته چنین هدفی فقط با یک همکاری همه جانبه میسر می شود. امیدواریم با یک همت استانی بتوانیم جشن جمع آوری این گونه مدارس را سال ۹۶ برگزار کنیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.