انتقاد نماینده مردم اهواز در مجلس از وضعیت بهداشتی و درمانی خوزستان/ صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت‌ بیمارستان‌های اهواز مناسب نیست، از کم‌کاری برخی مدیران در بخش درمان استان انتقاد کرد.

علی ساری شامگاه جمعه در نشست با تعدادی از مردم شهر کوت‌الله مرکز شهرستان کارون اظهار کرد: موجب افتخار است که در بین مردم هستم و صحبت‌ها و نظرات آن‌ها را گوش می‌دهم. برای ما ملاک رضایت‌مندی مردم از وضعیت بیمارستان‌هاست.

وی با اشاره به مشکلات بخش درمانی شهرستان کارون افزود: در موضوع بیمارستان سینا، تغییر رئیس بیمارستان کافی نیست. طرف حساب ما در مسئله بیمارستان سینا شخص وزیر بهداشت بود و با ایشان نشستی داشتیم و صحبت‌های نیز شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این نشست درخواست جدی و اساسی ما این بود که باید یک بیمارستان مناسب با استانداردهای مطلوب در شهرستان کارون وجود داشته باشد و در همین راستا ارتقای بیمارستان سینا را خواستار شدیم.

وزیر بهداشت قول مساعدت داده است

ساری با اشاره به بازدید از بیمارستان سینا پس از مرگ بیماران دیالیزی عنوان کرد: بخش‌های مختلف بیمارستان را به همراه نماینده وزیر بهداشت مورد بازدید و بررسی قرار دادیم و در برخی بخش‌ها وضعیت بسیار نامطلوب بود، به صراحت و با جدیت از وزیر بهداشت درخواست کردیم که وضعیت بیمارستان باید تغییر کند و تا بتوان خدماتی با کیفیت در آن ارائه شود.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت نیز تمام موارد مطرح شده را قبول کرد و تصمیم گرفته شد که توسعه بیمارستان و احداث ساختمان‌های جدید در خود محوطه بیمارستان سینا انجام شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بهبود ارائه خدمات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: من پزشک نیستم اما تمام واقعیات بیمارستان ها را لمس کرده‌ام، به شخص وزیر بهداشت بیان کردم که برای ما ملاک رضایت مردم است اگر مردم اعتراضی از وضعیت هر یک از بیمارستان‌ها داشته‌اند دوباره به وزارت بهداشت مراجعه خواهیم کرد و در این خصوص هیچ تعارفی نداریم.

ساری با بیان اینکه وضعیت‌ بیمارستان‌های اهواز مناسب نیست و خدمات به شکل مطلوب ارائه نمی‌شود، از کم‌کاری برخی مدیران در بخش درمان استان انتقاد کرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید در جهت برطرف شدن کمبودها و نیازهای موجود تلاش کنند و پیگیری‌های جدی داشته باشند و کمبودها را اعلام کنند و ما نیز در مجلس از آن‌ها نیز حمایت می‌کنیم اما قابل قبول نیست که مدیری پشت میز خود نشسته و تنها به بیان کمبود اعتبارات و امکانات اکتفا کند.

صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند

ساری با انتقاد از عدم توجه صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود تصریح کرد: صنایع استان باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و قابل قبول نیست که مدیران صنایع به کارهای سطحی اکتفا کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع به طور جدی در کمیسیون اجتماعی در حال پیگیری است و به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: در همین راستا نشستی با مدیران تمام صنایع استان در تهران برگزار خواهیم کرد؛ همچنین از طریق مجلس شورای اسلامی عملکرد مدیران صنایع در انجام مسئولیت‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار می کنیم.

ساری عنوان کرد: خدمات برخی از صنایع استان در حد مشارکت در برگزاری یک جشن ساده است، این چه نوع خدماتی است؟ صنایع استان باید در محیط‌های پیرامون خود امکانات آموزشی، بهداشتی درمانی و فرهنگی ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه این خدمات توسط صنایع یک وظیفه است، گفت: نباید تنها آلایندگی صنایع نصیب مردم شود و شهرستان کارون با وجود صنایع بسیار از اساسی‌ترین امکانات محروم باشد.

ساری همچنین با اشاره به وضعیت بیکاری جوانان افزود: با وجود تمام این صنایع، بیکاری جوانان استان قابل قبول نیست؛ استخدامی‌های صنایع استان باید مورد بررسی قرار گیرد و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

بررسی مشکلات آموزشی

وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان کارون گفت: وضعیت مدارس استان، مشکلات فضای‌های آموزشی و تمام چالش‌های آموزش و پرورش استان را با حضور یک هیئت از وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار خواهیم داد و امیدواریم پس از این بررسی، قدم‌های جدی جهت بهبود وضعیت آموزشی استان برداشته شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آموزش، آب و فاضلاب از اولویت‌های مدنظر است، به همین جهت پیگیری‌های بسیاری در خصوص وضعیت آب و فاضلاب شهرستان کارون و تمام حوزه انتخابیه اهواز در حال انجام است و در این خصوص نشست‌های با وزیر نیرو داشته‌ایم و موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

ساری با بیان اینکه باید به نظرات و پیشنهادات مردم باید احترام گذاشت، اضافه کرد: حلقه ارتباط با مردم باید حفظ شود و در تمام حالات حتی اگر مردم خشمگین باشند به صحبت‌های آن‌ها گوش داد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.