آیت‌الله فرحانی: همه دولت‌ها و مسؤولان در عقب ماندگی خوزستان مقصر هستند/ به یک برنامه با اسناد بالادستی نیاز داریم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خروجی پنج دولت با وجود هزینه‌های کلان و سنگین چیزی جز وضعیت کنونی همراه با تبعیض، بیکاری و مشکلات تلنبار شده در خوزستان نیست.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی در حاشیه نشست نخبگان و نمایندگان مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی که با محوریت خبرگان، نمایندگان نخبگان و هم‌گرایی برای توسعه خوزستان برگزار شد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به آیه ۵۹ سوره شریفه مائده اظهار کرد: دکترین ولایت عامل مهم پیشرفت و ظرف ایجاد عدالت است در واقع این دکترین به طیف و جناح و گروه خاصی تعلق ندارد بلکه شامل همه افراد جامعه حتی اهل کتاب و اهل سنت می‌شود.

وی ادامه داد: باید محتوای این آیه را در رفتار مسؤولان و مدیران جامعه مورد بازخوانی قرار دهیم چرا که با گذشت ۲۰ سال پس از پایان جنگ، ما در استان همچنان به نتایج مورد نظر نرسیده‌ایم بلکه به عقب هم برگشتیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از اینکه در استان خوزستان هرچه جلوتر برویم مردم خوزستان بیشتر احساس عقب‌ماندگی می‌کنند تصریح کرد: ما نباید با خودمان تعارف کنیم میلیاردها پول خرج کردیم پول‌هایی که می‌شد با آنها یک آبادان دیگری در بیابان ساخت به‌راستی  چرا توسعه مطلوب رخ نداد؟

وی یادآور شد: دیگر نباید فقط مشکلات را تکرار کنیم بلکه باید گذشته را بازخوانی کرده و آسیب شناسی و راهکار ارائه دهیم.

فرحانی با تاکید بر اینکه اکنون وقت آن رسیده که به‌جای اختلافات جناحی بیهوده و تخریب یکدیگر خود را نقد کنیم و این تخریب‌ها را تمام کنیم بیان کرد: اگر ما در این ۲۰ سال در خط ولایت بودیم نباید شاهد این مشکلات، عقب گردها و بیکاری باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خروجی ۵ دولت با وجود هزینه کردهای کلان و سنگین چیزی جز وضعیت کنونی همراه با تبعیض، بیکاری و مشکلات تلنبار شده در خوزستان نیست.

وی تاکید کرد: همه جناح‌ها اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب در مقابل وضعیت امروز خوزستان مسؤول هستند و هیچ‌کس را نمی‌توان تبرئه کرد.

فرحانی اظهار کرد: باید پذیرفت که ظرف این ۲۰ سال به بی‌راهه رفتیم، بنابراین باید مشکلات را آسیب‌شناسی کنیم و راهکار بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید جوابگوی مردم باشیم که چرا این مدل‌های مورد نظر ما عملی نشد و‌ چرا نظرات رهبری در مورد توسعه خوزستان بر زمین ماند؟ تصریح کرد: ‌همه مسؤول هستند چرا که چیزی برای گفتن به مردم نداریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: تا حالا حرکت و جهت‌گیری مسؤولان غلط بوده است و کارها اشکال اساسی دارد، اگر کارها درست بوده امروز نتیجه می‌گرفتیم و شاهد نامه‌های تقاضای کار جوانان در سفر مسؤولان نبودیم.

وی گفت: هر وقت عزم به اقدام باشد مانعی وجود ندارد، بنابراین عزم کنیم باهم باشیم و به‌جای تخریب، همدیگر را تحمل کنیم.

فرحانی با بیان اینکه تمام این مشکلات ما در دوری از دکترین ولایت نهفته است و ولایت‌مداری ما مشکل دارد تاکید کرد: خبرگان باید انقلابی و مطالبه‌گر باشند و این سفارش مقام معظم رهبری است که فرمود از شخص من و رئیس جمهور مطالبه کنید.

وی تشریح کرد:  ما به یک برنامه با اسناد بالادستی نیاز داریم و در این راستا باید از ظرفیت نخبگان به‌ویژه توانمندی فعالان حاضر در نشست‌های اجتماعی استفاده کنیم.

فرحانی متذکر شد: ظرفیت ۱۸ نماینده مجلس و ۶ فقیه خبرگان در اختیار ماست و می‌شود به‌خوبی برای رفع این معضلات در سطح حاکمیت بهره جست.

این مدرسه حوزه و دانشگاه افزود: اگر با همگرایی مسائل را دنبال کنیم و راهکار موثر بدهیم شاید مردم از قصور ما در این ۲۰ سال بگذرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد:  باید از مدیران استانی در رابطه با حل مسائل و مشکلات استان مطالبه‌گر باشیم و چنانچه جوابی حاصل نشد از راهکار قانونی استفاده کنیم و تعارفات را کنار بگذاریم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.