اتباع خارجی ساکن استان خوزستان مشمول بیمه سلامت شدند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: همه اتباع خارجی مجاز ساکن استان می توانند از مزایای بیمه سلامت استفاده نمایند

حمید سیلاوی اظهار کرد: با توجه به امضاء تفاهم نامه مشترک درخصوص دسترسی پناهندگان خارجی به بیمه سلامت همگانی، پناهندگان افغانی و عراقی ساکن استان خوزستان می توانند حداکثر تا تاریخ ۹ مهرماه سال جاری با مراجعه به یکی از شعب دفاتر پیشخوان دولت که دارای گیشه بیمه سلامت باشد، نسبت به ثبت نام کلیه افراد خانواده اقدام کنند.

وی افزود: هزینه اداری و چاپ دفترچه بیمه ۴۵ هزار ریال بوده و بیماران خاص و اقشار آسیب پذیر و اعضاء خانواده بیماران خاص از پرداخت سایر هزینه ها به جز مبلغ مذکور معاف خواهندبود. هزینه فرانشیز نیز برای پناهندگان آسیب پذیر  و اعضاء خانواده بیماران خاص و همچنین سایر پناهندگان به میزان ۱۰ درصد در بستری کامل و ۳۰ درصد در خدمات پاراکلینیکی می باشد.

سیلاوی گفت: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام شامل کارت آمایش ۱۰، ۱۱، کارت هویت و یا برگ تردد معتبر، پرداخت هزینه در بانک های معرفی شده، یک قطعه عکس از هر عضو خانواده و گواهی صادره از پزشک معتمد بیمه سلامت برای بیماران خاص می باشد. وی افزود: مجری این طرح سازمان بیمه سلامت ایران بوده و کلیه اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت را شامل می گردد.

وی ادامه داد: بسته خدماتی شامل هزینه های بستری و پاراکلینیکی اعم از ویزیت پزشک، دارو، آزمایش و رادیولوژی و محل ارائه خدمات نیز بیمارستان های دولتی و طرف قرارداد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. بیماران خاص نیز شامل بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اظهار کرد: با توجه به مهلت محدود ثبت نام، از همه پناهندگان خارجی استان خوزستان تقاضا داریم در اسرع وقت و در زمان تعیین شده نسبت به مراجعه به دفاتر پیشخوان تعیین شده و ثبت نام در طرح اقدام کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.