استاندار: برای اجرای پروژه ی آزادراه خوزستان – چهارمحال به دنبال سرمایه گذار هستیم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان در رابطه با محور آزادراه ایذه به لردگان گفت: با توجه به تنگناهای مالی کشور برای اجرایی کردن پروژه این آزادراه به دنبال سرمایه‌گذار هستیم.

 ظهر امروز غلامرضا شریعتی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که در سالن جلسات حوزه استاندار با حوزه مدیران حوزه راه و شهرسازی و نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: انتظار می‌رود مدیران حوزه راه یک طرح فرهنگی ویژه به منظور نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در لایه‌های مختلف اجتماع تدوین کنند.

وی عدم تطابق نظام ساختاری موجود در جاده‌ها با حجم تردد و میزان استفاده از جاده‌ها را از عوامل مهم حادثه‌ساز در حوزه ترافیک عنوان کرد و افزود: در این رابطه مدیریت نابه‌جا برای ساخت و تعریف پاسگاه‌های جدید در محورهای حادثه‌ساز همت کند.

استاندار خوزستان با اشاره به محور ایذه ـ شهرکرد و همچنین امیدیه ـ دیلم به عنوان یکی از نقاط حادثه‌خیز و پر خطر استان گفت: پلیس راه کشور احداث پاسگاه جدید در محورهای ذکر شده را مصوب کنند و نیروی انسانی مورد نیاز را در اختیار ما بگذارند.

شریعتی خطاب به نماینده ایذه و باغملک  و مدیر اداره راه و شهر سازی استان مبنی بر توقف تردد به صورت آزمایشی در محور ایذه ـ باغملک، محور اندیمشک ـ پل زال تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقا سطح جاده‌ها باید به صورتی باشد که نه به سلامت مردم آسیب برسد و نه سبب آسیب رساندن به معیشت آنها باشد.

*ممنوعیت تردد کامیون‌ها باید مصوبه شورای ایمنی و راه‌ها باشد

وی با اشاره به ممنوعیت موقت تردد کامیون‌های بالای ۱۰ تن در محور پل زال ـ  اندیمشک که در شورای ترافیک مصوب شده بود تاکید کرد: ممنوعیت تردد کامیون‌ها باید مصوبه شورای ایمنی و راه‌ها باشد.

شریعتی از پلیس راه استان، مدیریت پایانه‌های استان و فرماندار درخواست کرد؛ در کمترین زمان ممکن با حضور در محورهای پر حادثه، پراکندگی تصادفات در این جاده‌ها را آنالیز کرده و برای تعریض نقاط پر خطر اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با بستن جاده و ایجاد مشکل برای معیشت مردم نه می‌توان مشکل تصادفات را حل کرد و نه می‌توان به اطلاعات مورد نظر در مورد نقاط پرحادثه دست پیدا کرد.

شریعتی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه راه استان توضیح داد: محور ماهشهر به دیلم و هندیجان به ماهشهر به منظور جلوگیری از حادثه چهار خطه شد و ۴۰ کیلومتر از آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: در محور هندیجان به دیلم تنها پنج کیلومتر از جاده که حادثه‌ساز است به دلیل تردد زیاد چهار خطه شده است.

شریعتی افزود: محور اهواز ـ هفتکل ـ غیزانیه، ۱۱کیلومتر چهار خطه شده و برای ۱۷ کیلومتر دیگر آن در حال برنامه‌ریزی هستیم.

*محور هفتکل به ایذه یک پروژه ملی است/ لزوم ادامه کار محور ایذه به دهدز

وی با بیان اینکه محور هفتکل به ایذه یک پروژه ملی است ابراز امیدواری کرد: ظرف دو ماه آینده عملیات اجرایی این محور با توجه به تامین ۱۶ میلیارد تومان اعتبار مناقصه شود.

وی گفت: پروژه محور ایذه به دهدز که عملیات اجرایی آن توسط قرار گاه خاتم الانبیاء در حال انجام است و به صورت مقطعی متوقف شده بود با وجه و اعتباری که خزانه در اختیار ما گذاشته دلیلی برای توقف کار وجود ندارد و کار عملیاتی آن باید پیگیری شود.

*اعتبار کنونی جاده اهواز به مسجدسلیمان قابل قبول نیست

شریعتی اعتبار اولیه جاده محور اهواز به مسجد سلیمان را ۹۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار برای این جاده یعنی چیزی مانند صفر است به همین دلیل و با توجه به مذاکراتی که با وزارت نفت انجام شد مقرر شد ۲۰ درصد اعتبار به منظور پیشرفت پروژه این جاده از طریق وزارت نفت اختصاص داده شود.

وی در رابطه با محور آزاد راه ایذه به لردگان گفت: با توجه به تنگناهای مالی کشور برای اجرایی کردن پروژه این آزاد راه به دنبال سرمایه‌گذار هستیم.

شریعتی احداث راه آهن اهواز ـ اصفهان ـ شهرکرد را از جمله قول‌های شخص رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری دانست که طی مذاکراتی که با استاندار چهارمحال و بختیاری شد در مورد چگونگی احداث این طرح تصمیماتی اتخاذ شد.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به انتقال عمده مواد مورد نیاز شرکت‌های بزرگ از جمله فولاد از طریق جاده‌ها و عدم استفاده از سیستم راه‌آهن به دلیل هزینه‌های بالا تاکید کرد: شرکت فولاد به ازای استفاده از جاده‌ها باید خدمات متقابلی به ادارات حوزه راه و از جمله پلیس راه بدهد تا خطرات جاده‌ها به حداقل برسد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.