جذب دانشجو در دانشگاه آزاد ماهشهر و هندیجان با ۵۰ % تخفیف شهریه/ دکتر نوعی: دانشگاه از زیان دهی خارج شده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: دکتر مازیار نوعی در گفتگو با خبرنگاران در دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفته است در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور و بالا بردن جذابیت رشته‌های مورد تاکید در آن، کاهش شهریه تا ۵۰درصد را داشته باشد.

وی این تخفیف را برای شهریه های ثابت و متغیر اعلام کرد و گفت: جذب دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه اسلامی واحد ماهشهر و هندیجان آغاز شده است.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته، دانشگاه ماهشهر از واحد زیان ده خارج شده است و اکنون پرداخت ها به صورت منظم انجام می شود.

نوعی گفت: برای کاهش وابستگی به شهریه ها به سمت درامدزایی پایدار رفته ایم و اکنون در این واحد وابستگی به شهریه کم شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با اشاره به کاهش ۱۰ هزار پله ای رتبه‌ جهانی واحد ماهشهر در سایت وبومتریک گفت: رتبه جهانی واحد ماهشهر نسبت به سال ۹۳ با حدود ۱۰ هزار رتبه کاهش به ۹۵۳۱ رسیده است و تلاش داریم این عدد را سال آینده به نصف برسانیم.

 نوعی افزود: این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های آزاد خوزستان در رده دوم و در بین کلیه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی خوزستان در رتبه چهارم قرار دارد.

دکتر نوعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با توجه به وجود رشته‌های فنی و مهندسی در مقاطع کاردانی تا دکتری این واحد گفت: «اکنون کاربران سایت این واحد را به دو زبان فارسی و انگلیسی مشاهده می‌کنند و در تلاش هستیم با توجه به قرار گرفتن این واحد در حاشیه کشورهای خلیج‌فارس و برای جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی سایت اینترنتی واحد را به زبان عربی راه‌اندازی کنیم.»

وی در پایان با اشاره به روند ثبت شرکت های دانش بنیان و همایش های علی در سطح ملی در این واحد گفت: به منظور توسعه فعالیتهای علمی دانش بنیان دانشگاه آزاد ماهشهر مرکز دانش بنبان این شهرستان تاسیس می‌شود و روند صدور مجوز این مرکز هم اکنون در وزارت علوم اجرایی شده و به‌زودی تأیید می‌شود؛ همچنین تاکنون ۲ همایش ملی برق و شیمی در حوزه پژوهش برگزار کردیم و در نیمه دوم سال جاری همایش ملی شیمی و همایش ملی معماری برگزار می‌کنیم. در فاصله یک سال و نیم ۴ همایش خواهیم داشت که دو همایش برگزارشده و ۲ همایش مانده‌اند در آذرماه انجام می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.