تحصیل رایگان برای کودکان پیش دبستانی عشایر خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با اشاره به وجود ‌‌حدود ۲ هزار نوآموز عشایری در استان، گفت: امسال نوآموزان چهار تا ۶ ساله عشایر تحت پوشش آموزش رایگان پیش‌دبستانی قرار می‌گیرند.

حمید قنبری با اعلام این خبر اظهار کرد: ‌امسال با اجرای طرح آموزش پیش‌دبستانی نوآموزان چهار تا ۶ ساله عشایری به‌صورت رایگان تحت پوشش پیش‌دبستانی قرار می‌گیرند.

وی با ابراز امیدواری از این‌که در این طرح تمام نو آموزان عشایری پوشش داده شوند، افزود: امسال همچنین بیش از ۵۰ درصد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مناطق مختلف عشایری استان به همت انجمن اولیا و مربیان روپوش مدرسه خود را به‌صورت رایگان دریافت  می‌کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با اشاره به تخصیص ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برای خرید کتاب دانش‌آموزان کم‌توان از نظر مالی، گفت: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در مناطق عشایری استان وجود دارد که این مبلغ تنها کفاف هزینه کتاب حدود ۲ هزار نفر را داده است.

قنبری با بیان این‌که ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار دانش‌آموز عشایری به علت مشکلات مالی هنوز نتوانسته‌اند هزینه کتاب‌های درسی خود را پرداخت کنند، از خیرین خواستار شد که به این دانش‌آموزان کمک کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.