آیت الله حیدری: کارون گوشت قربانی شده/ باید با همدلی همه اقوام و مسئولان جلوی این فاجعه گرفته شود/ خوزستان را به خاک سیاه می نشانند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: امام جمعه موقت اهواز گفت: آب کارون را مثل گوشت قربانی به دیگر استان‌ها می‌فرستند و خوزستان را به خاک سیاه می‌نشانند.

به گزارش مهر، آیت‌ الله محسن حیدری صبح امروز دوشنبه در خطبه های نماز عید قربان که در مصلای مهدیه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته بر اثر بی تدبیری آل سعود، هزاران حاجی با لبان تشنه به شهادت رسیدند که امیدواریم ملت اسلامی بیدار شوند و این شجره ملعونه را از بیخ و بن ببرند و مکه و مدینه را آزاد کنند.

وی اضافه کرد: فاجعه دردناک و دلخراش منا و جان باختن صدها تن از حجاج بیت الله الحرام به ویژه زائران ایرانی که موجب اندوه و حزن امت اسلامی شد محصول بی کفایتی رژیم خودکامه و جنایتکار آل سعود است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: آل‌سعود دارای مکتب شرارت و بی‌دینی است و از وهابیت توقعی به غیر از این نمی‌توان داشت.

آیت الله حیدری ادامه داد: ضعف مدیریت رژیم آل سعود منشأ اصلی این فاجعه دردناک بوده و تنها راه پیشگیری از این نوع مشکلات، مشارکت امت اسلامی در اداره حرمین است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: انتقال آب کارون به دیگر استان‌ها فاجعه است و این موضوع از زمان شاه آغاز و در دوران سازندگی انجام شد.

وی بیان کرد: با این رویه، آب کارون را مثل گوشت قربانی به دیگر استان‌ها می‌فرستند و خوزستان را به خاک سیاه می‌نشانند.

آیت الله حیدری با تاکید بر اینکه باید با همدلی همه اقوام و مسئولان جلوی این فاجعه گرفته شود، گفت: خوزستان مستعد اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است اما بدون آب این طرح بی نتیجه است.

وی اضافه کرد: ارزش مردم خوزستان بیشتر از آن است که مدیران به‌دنبال حکم مسئولیت خود باشند.

خطیب نماز عید قربان در ادامه با اشاره به قرارداد  FATFعنوان کرد: اگر این معاهده کوچک‌ترین خدشه‌ای به استقلال ملت ایران وارد کند هیچ ارزشی ندارد زیرا ملاک در این معاهده استقلال است

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید).

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.