امسال بارش ها دیرتر آغاز و کمتر خواهد بود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش سه تا چهار درجه ای دمای استان، نسبت به تاخیر و کاهش پنج درصدی بارندگی هشدار داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: با تقویت جریانات شمالی کاهش سه تا چهار درجه ای دما را امروز در استان خواهیم داشت.
وی همچنین با اشاره به وزش باد و برخاستن گرد و خاک از کشور عراق اظهار کرد: وقوع گرد و خاک سبب کاهش دید در بستان و شادگان شده و دید افقی را به ۲ کیلومتر رسانده است.
بهادری افزود: با گسترش گرد و خاک تا بعد ازظهر امروز کاهش کیفیت هوا را نیز در آبادان و دشت آزادگان خواهیم داشت که البته پایدار نخواهد بود.
به گفته وی، میزان گرد و خاک در اهواز شدید نخواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه به پیش بینی های بلندمدت در سه ماه آینده اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل ماندگاری جریانات پرفشار جنب حاره ای بارش ها با تاخیر آغاز می شود.
وی اظهار کرد: بارش های امسال نسبت به میانگین بلندمدت کاهش پنج درصدی خواهند داشت.
بهادری توصیه کرد: باید برای استفاده از ذخایر آبی استان از حالا تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته خنک ترین شهر استان ایذه با ۱۷ درجه سانتیگراد و گرم ترین اهواز با ۴۶ درجه سانتیگراد بوده است.
بر اساس گزارش هواشناسی خوزستان با جنوبی شدن جریانات جوی سطح زمین طی فردا (جمعه) و به ویژه شنبه آینده، افزایش رطوبت و پدیده شرجی در نوار ساحلی و مرکزی استان خواهیم داشت.
آمارهای هواشناسی نشان می دهد، در تابستان امسال، خوزستان بالاترین دما را در کل کشور به خود اختصاص داده است و دمای بالای ۵۱ درجه در هیچ نقطه ای از کشور به جز خوزستان ثبت نشده است.
پدیده گرد و غبار از صبح دوشنبه ۱۵ شهریور در استان آغاز شد. در آن روز بیشترین میزان آلودگی هوا در ماهشهر با بیش از ۶۶ برابر حد مجاز (۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب) گزارش شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.