استاندار: منازل مسکونی مناطق آلوده مسجدسلیمان تحویل داده شود/ اخذ هزینه شبکه برق از مردم ممنوع

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان بر لزوم تکمیل و تحویل ۱۹۵ واحد مسکونی مناطق آلوده مسجدسلیمان تا ۲ ماه آینده خبر داد.

غلامرضا شریعتی شب گذشته در سفر به مسجدسلیمان و از بازدید از مناطق آلوده به نفت و گاز و بررسی روند اجرایی پروژه فرودگاه این شهر اظهار کرد: هزینه شبکه برق با سازمان برق است و شخصی نباید پرداختی داشته باشد، متاسفانه این یک رسم غلط بوده که در دولت قبل صورت گرفت که پول شبکه را از مردم بگیرند.

وی افزود: نقش حاکمیتی در پروژه جابه جایی واحدهای مسکونی مناطق آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان ضعیف عمل شده، چه دلیلی دارد با هزینه زیاد برق زیرزمینی کشیده شود بعد پروژه نیمه تمام باقی بماند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: جایی که عده ای از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند پول را خرج برق زیرزمینی کنیم اما پروژه نیمه کاره باقی بماند و عده ای بی خانمان باشند. اینگونه اقدامات غیر کارشناسی است.

اخذ هزینه شبکه برق از مردم ممنوع

شریعتی ادامه داد: چه دلیلی دارد میلیاردها برای برق زیرزمینی هزینه شود؟ اخذ پول از مردم برای شبکه برق ممنوع است و در این زمینه سازمان برق به زور از مرم پول شبکه می گیرد.

وی عنوان کرد: وزیر وقت خلاف قانون گفت که اگر کسی حاضر است برای شبکه برق پول بدهد از او پول بگیرید! ۴۵ هزار تومان یارانه داده اما در مقابل ۵۰۰ تومان حق انشعاب گرفته اند. از این پس تحت هیچ شرایطی نه شخصی در استان حق دارد هزینه شبکه بدهد و نه سازمان برق حق دارد حق شبکه اخذ کند.

شریعتی گفت: این ها باعث می شود حق تمام شده مسکن بالا رفته و هزینه روی دوش مردم زیاد شود. کسانی که در این منازل جابه می خواهند بروند باید نصف هزینه انشعاب برق را پرداخت کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: ۱۹۵ واحد مسکونی این پروژه باید ظرف دو ماه آینده تحویل داده شود و برای باقی آن یک برآوردی انجام شود تا در سفر هفته آتی به تهران اقدامات و پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهم.

وی اضافه کرد: برای ۳۱۵ واحد از این واحدها ۸۰ درصد پیشرفت دارد یک برآورد مالی شود تا در اولویت قرار گیرند و برای ۱۸۰ واحد دیگر نیز که ۵۷ درصد پیشرفت داشته برآورد جداگانه شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.