ادامه گرد و خاک در خوزستان/ دما ۴۸ درجه

عصر جنوب – asrejonoob.ir: دمای هوای امروز شهرهای مختلف خوزستان نسبت به روزهای گذشته کاهش یافت و این روند همچنان ادامه دارد.

اما گرد و خاک که از دیروز شهرهای مختلف استان خوزستان را فرا گرفت همچنان در برخی از شهرها ادامه دارد و دید افقی را کاهش داد.

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان، گرد و غبار تا روز چهارشنبه تداوم دارد، مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که به دلیل وجود جریانات جنوبی و وزش بادهای نسبتا شدید در منطقه انتظار وقوع گرد و خاک در شهرهای مرزی و مرکزی وجود دارد.

کوروش بهادری توصیه کرد که با توجه به کاهش کیفیت هوا سالمندان، کودکان و بیماران برای کارهای غیرضروری از منزل خارج نشوند.

بر اساس اعلام هوا شناسی خوزستان، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی همچنان طی امروز و فردا تغییرات فشار هوا را بر روی  منطقه نشان می‌دهد که سبب وزش بادهای قابل ملاحظه و نسبتا شدید بر روی استان خواهد شد بنابراین انتظار برخاستن گرد و غبار و کاهش دید ناشی از این پدیده طی امروز و فردا در بخش‌هایی از استان به ویژه در نیمه غربی و جنوبی وجود دارد.

در سطوح فوقانی جو نیز طی امروز تا آخر هفته جاری به علت تضعیف زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای بر روی منطقه انتظار داریم شاهد کاهش دما بر روی استان باشیم.

بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته آغاجاری و هندیجان با دمای ۴۸٫۴ درجه سانتی‌گراد گرمترین مناطق استان خوزستان بوده‌اند.

دمای شهر ایذه در شمال استان خوزستان صبح امروز با ۱۹٫۷ درجه سانتی‌گراد بود که از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان خنک‌ترین شهر این استان اعلام شده است.

همچنین دمای هوا در امیدیه، آغاجاری، هندیجان و بندر ماهشهر به ۴۶ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید که گرمترین شهرهای خوزستان گزارش شده‌اند.

دمای هوا در اهواز، رامهرمز و شوشتر نیز بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان در گرمترین حالت به ۴۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

بر اساس اعلام هواشناسی خوزستان حداکثر دمای امروز اهواز به ۴۶ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و در خنک‌ترین حالت نیز دمای این کلانشهر ۲۷ درجه خواهد بود.

هوای امروز اهواز نیز صاف تا کمی ابری توام با وزش باد قابل ملاحظه و همراه با گرد و غبار محلی از سوی هواشناسی اعلام شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.