چندین پروژه راه آهن در خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل راه آهن جنوب گفت: پروژه خط دوم راه آهن اهواز _ بندر امام و ایستگاه جدید راه آهن بندر ماهشهر تکمیل شده و آماده بهره برداری هستند.

عبدالکریم درویش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: زیرسازی و ابنیه فنی دوخطه اهواز – اندیمشک با اعتبار بیش از ۲۴۰۰ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد است و ۷۰ کیلومتر آن اکنون آماده ریل‌گذاری است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد آغاز عملیات ریل‌گذاری آن باشیم.

وی افزود: پروژه دو خطه اهواز – بندر امام در حال حاضر به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیده است و تردد از این محور انجام می‌شود اما برای بهره‌برداری رسمی از آن، در انتظار حضور مسئولین وزارت راه و شهرسازی هستیم.

درویش زاده تصریح کرد: پروژه خط دوم نظامیه به میاندشت با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است و تاکنون ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید می‌رود این پروژه نیز امسال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد و زیرسازی و ساخت ابنیه فنی پروژه دوخطه نظامیه به میاندشت ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این پروژه نیز تا پایان امسال یا تا خرداد سال آینده به همراه پروژه دوخطه‌های اهواز – اندیمشک و کمربندی نظامیه به میاندشت به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: همچنین احداث یکی از بزرگترین کارگاه‌های تعمیرات لوکوموتیو در خوزستان با اعتبار بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی با اشاره به مشارکت پتروشیمی و فرمانداری ماهشهر در انجام پروژه‌های راه‌آهن در ماهشهر عنوان کرد: روند ساخت ایستگاه جدید بندر ماهشهر به پایان رسیده است و به صورت آزمایشی به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و برای ساخت آن با مشارکت پتروشیمی و فرمانداری ماهشهر حدود ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

درویش زاده بیان کرد: سامانه علائم الکتریکی کنترل کننده (CTS) حد فاصل محور تهران – اهواز- بندر امام – خرمشهر نیز یکی از پروژه‌های بزرگ به شمار می‌رود که اکنون در حال اجرا بوده و برای آن ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که ۱۰۰۰ میلیارد ریال آن در استان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به احداث ساختمان مرکز کنترل ترافیک مرکز جنوب در اهواز گفت: کنترل تمام قطارهایی که در محور جنوب از تهران به اهواز و خرمشهر در رفت و آمد هستند، توسط این مرکز انجام می‌شود. همچنین برای ساخت ایستگاه نظامیه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که این ایستگاه دارای هشت خط بوده و نقش توزیع کننده را دارد.

درویش زاده ادامه داد: برای اینکه قطارهای باری وارد اهواز نشوند، ایستگاهی در شمال ایستگاه اهواز ساخته شده و بارهایی که از بندر امام به ایستگاه میاندشت می‌آیند را از طریق کمربندی به ایستگاه نظامیه و از آنجا نیز به اندیمشک انتقال می‌دهند.

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان این‌که محور جنوب حد فاصل دورود تا اندیمشک بیش از ۴۰ سال قدمت دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از این محور فرسوده شده که از دو سال پیش عملیات بازسازی آن آغاز شده و تنها ۱۵۰ کیلومتر از آن باقی مانده است تا بازسازی این محور نیز به اتمام برسد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.