خوزستان در رتبه نخست غرق شدگان کشور

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خوزستان در ۱۰ سال گذشته بیشترین آمار غرق شدگان را داشته و در دو سال گذشته هم رتبه نخست غرق شدگان در کشور را داشته که این مساله نگران کننده است.

علی خدادادی دوشنبه شب در دیدار با جمعی از سران عشایر و نخبگان شهرستان کارون در حسینیه سجادیه این شهرستان به مناسبت میلاد امام رضا(ع) بیان کرد: مهم ترین فعالیت هلال احمر مقابله با آسیب های طبیعی است و یکی از حوادث طبیعی که با آن روبه رو هستیم میزان بالای غرق شدگان است.
وی گفت: در سه ماه نخست امسال ۵۶ نفر در رودخانه های خوزستان غرق شدند که این مسأله بسیار نگران کننده است و در این راستا سالم سازی سواحل و ایجاد پایگاه های نجات غریق می تواند راهگشا باشد.
خدادادی با اشاره به بحث حاشیه نشینی در خوزستان و آثار آن اظهارکرد: بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار حاشیه نشین در این استان وجود دارد که از حداقل ها هم برخوردار نیستند و وضعیت روستاهای خوزستان به مراتب وخیم تر از روستاهای سایر نقاط کشور است.
وی گفت: در کنار فعالیت های امدادی توجه به اقشار آسیب پذیر به ویژه در حاشیه شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است و دستگاه های مربوطه باید برای خدمت به مردم آسیب دیده فعالیت های بین بخشی خود را با هماهنگی و هم افزایی بیشتری انجام دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: با توسعه خانه های هلال زمینه کمک و همکاری های فرابخشی در حاشیه ها فراهم می شود.
خدادادی با بیان اینکه در سال بیش از شش هزار نمونه جدید سرطان در خوزستان داریم، یادآور شد: یک سوم سرطان ها را با آموزش خود مراقبتی می توان کاهش داد.
وی با اشاره به نقش آموزش در تغییر نگرش ها و باورهای مردم، گفت:اگر آموزش باعث تغییر نگرش و رفتار نشود نمی تواند سودمند باشد و یکی از مهمترین وظایف جمعیت هلال احمر، آموزش همگانی مبتنی بر نیازهای محلی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه خانه های هلال در شهرستان کارون توسعه می یابد، گفت: نیازسنجی و اولویت بندی برنامه های آتی هلال احمر با توجه به شرایط این منطقه از اهمیت بسزائی برخوردار است.
خدادادی افزود: افزایش توانمندی آحاد جامعه برای کاهش خطر پذیری و ایجاد همدلی و همگرایی میان اقوام در راستای تسکین آلام بشری از جمله برنامه های در دست اقدام هلال احمر خوزستان در این استان است.
یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: پیوند عمیقی میان مردم و هلال احمر وجود دارد.
آیت اله محسن حیدری بیان کرد: ورود هلال احمر به مسائل و آسیب های اجتماعی بدون کمک نخبگان امکان پذیر نیست و لازم است که نخبگان با هلال احمر همراهی کنند.
وی گفت: زندگی انسان با این گستردگی و پیچیدگی بدون تدبیر و برنامه ممکن نیست و بهبود کیفیت زندگی یکی از این مسائل مهم است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.