استاندار: آب را از مسیر طبیعی اش خارج نکنیم و در اکوسیستم دخالت نکنیم/ در حوزه کشاورزی خوزستان سرمایه گذاری شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در کارگاه بین المللی همکاری های تحقیقاتی در زمینه مدیریت پایدار آب کشاورزی در محل هتل پارس اهواز اظهار کرد: ما کشوری کم آب هستیم که می ‎طلبد آن را بهینه مصرف کنیم اگر چه هم اکنون در کشورهایی که با مشکل آب رو به رو نیستند باز هم به سوی روش های بهینه می روند.
وی با بیان اینکه باید آب را در جایی که بیشترین بهره وری را دارد استفاده کنیم گفت: هنگام استفاده از آب برای کشاورزی باید آخرین یافته های علمی را به کار بگیریم تا کمترین هدر رفت و تبخیر آب را شاهد باشیم.
شریعتی بیان کرد: از زمین های حاصلخیز برای استفاده از آب استفاده کنیم و در اکوسیستم دخالت نکنیم. آب را از مسیر طبیعی اش خارج نکنیم و آن را انتقال ندهیم تا مشکلات زیست محیطی را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: استاندار خوزستان با بیان اینکه بیشترین شبکه های اصلی و فرعی و زهکشی کشور در خوزستان است توضیح داد: رعایت مسایل زیست محیطی اولویت و شرط ما است باید یک بهینه سازی بین مصرف آب و محیط زیست انجام شود.
وی بیان کرد: ۹۸ درصد از تولید محصولات کشاورزی خوزستان از طریق کشت آبی و یک و نیم درصد دیم است. باید سرمایه گذاری در این استان بیشتر شود تا بازدهی نیز افزایش یابد.
شریعتی اظهار کرد: انتظار داریم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی رهبری که باعث مصرف بهینه آب، احیای خاک و افزایش محصولات کشور می شود با جدیت پیگیری شود.
او بیان کرد: جای فعالیت یک مرکز تحقیقات آب در خوزستان خالی است چراکه بیشترین ذخایر آبی و محصولات کشاورزی در این استان است و حتی سابقه سازمان آب و برق ما نیز از وزارت نیرو بیشتر است و برای این امر نیز نگران اعتبار نباشند.
استاندار گفت: باید در زمینه مدیریت آب پیشگام باشیم تا خدمات بیشتری به کشور عرضه کنیم.
کارگاه بین المللی همکاری های تحقیقاتی در زمینه مدیریت پایدار آب کشاورزی و نخستین جلسه هیات مدیره گره منطقه ای ایران با حضور نمایندگانی از کشورهای کره جنوبی، روسیه، مالی،عراق، از یکشنبه آغاز و فردا به کار خود پایان می دهد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.