خوزستانی ها در انتظار رطوبت ۹۵ درصدی باشند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: میزان رطوبت موجود در هوای اکثر شهرهای خوزستان تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد.

کورش بهادری اظهار داشت: میزان رطوبت موجود در هوای اکثر شهرهای خوزستان تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد که میزان رطوبت در برخی از شهرها به ویژه شهرهای ساحلی بالای۹۰درصد  و در حتی تا ۹۵ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه نوسانات دمایی در اهواز بین ۳۲ تا ۵۰درجه است، درباره میزان دمای هوا افزود: رطوبت هوا تا حدودی سبب تعدیل دمای هوا می‌شود ولی دمای ۴۹درجه در اکثر شهرهای استان از جمله اهواز، آبادان، شوش و ماهشهر را خواهیم داشت. اگرچه دمای هوا نسبت به دو روز گذشته تقریبأ ۲درجه کاهش یافته ولی باتوجه به میزان رطوبت موجود در هوا، دمای بالایی به شمار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه شوش و بستان با دمای ۵۱درجه گرمترین نقاط استان هستند، گفت: رطوبت نسبی هوا در اهواز و ماهشهر هم‌اکنون ۸۲درصد، شادگان ۸۷درصد، هندیجان۸۴درصد، بستان۸۰درصد، آبادان۸۵درصد و دزفول۶۵درصد است.

وی با اشاره به بروز پدیده گردوغبار گفت: گردوغبار به صورت خفیف در نوار مرزی با منشأ خارجی و از کشور عراق وجود دارد. پیش‌بینی گردوغبار جزو پیش‌بینی‌های سخت است ولی ما سعی می‌کنیم قبل از رخ دادن این پدیده به صورت اطلاعیه به مردم اعلام کنیم.

بهادری عنوان کرد: از آنجا که رطوبت در استان بالا است و کانون‌های گردوخاک که غالبأ در اطراف اهواز، ماهشهر و بستان قرار دارند این میزان رطوبت تا حدودی می‌تواند مانع از برخواستن گردوخاک شود.

وی خطاب به مردم توصیه کرد: وقتی رطوبت هوا بالای ۹۰درصد است میزان اکسیژن در هوا به صورت محلول و کمتر خواهد بود به همین دلیل افراد سالخورده، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی فشار بیشتری را احساس می‌کنند بنابراین توصیه می‌کنیم برای کارهای غیر ضروری از خانه خارج نشوند و نیز آب زیادی بنوشند همچنین نیازاست که برای صرف جویی در حامل‌های انرژی به یکدیگر کمک کنیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.