استاندار: بخش عمده توسعه نیافتگی در خوزستان بخاطر مشکلات فرهنگی ست/ سیستم آموزشی ما ضعیف است/ تحول با مشارکت مردم ایجاد می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: در نشست خبری استاندار خوزستان با شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که صبح امروز در محل استانداری خوزستان برگزار شد، استاندار خوزستان اظهار داشت: توجه به آموزش و پرورش باید فراگیر شود چرا که در قرآن و همچنین فرمایشات پیامبر اسلام و ائمه اطهار نیز به این مساله بسیار اشاره شده است و ما باید به آن توجه کنیم .
شریعتی افزود: ایرادی ما این است که بخشی نگر هستیم چرا که تحصیل فرزند برای هر شخص بسیار مهم است و بخشی از درآمدش را برای فرزندش  اختصاص می دهد اما وقتی که آن شخص در مقام مدیریت قرار می گیرد این گونه نیست.
وی با بیان اینکه تحصیل همه افراد در استان حائز اهمیت است افزود: برخی از افراد در جامعه از استعداد و پتانسیل بالایی برای تحصیل برخوردارند و فرصت باید برای عامه مردم فراهم گردد.
استاندار خوزستان گفت: بخش عمده توسعه نیافتگی و مسایل ومصائب خوزستان بخاطر مشکلات فرهنگی است چرا که سیستم آموزشی ما ضعیف است.
وی افزود: سیستم آموزشی باید قوی، موثر و جامعه نگر باشد و اگر این اتفاق رخ دهد ، فرزندان ما در آینده  توسعه یافته می شوند.
شریعتی خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به کتاب و کتابخوانی تاکید کرده اند و ما باید از آن بهره ببریم .
وی با اشاره به توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش در استان خوزستان بیان کرد: همه باید بسیج شوند تا آموزش و پرورش در استان خوزستان توسعه یابد و این موضوع بایددر اولویت اول باشد.
استاندار خوزستان با تاکید برآموزش و پرورش  عشایر افزود: اگر مدارس را از عشایر حذف کنیم، سهم عشایر در مملکت ما چیست ؟ عشایر یا باید اسکان داده شوند و یا باید برایشان امکانات اولیه  فراهم گردد.
شریعتی در پایان  تاکید کرد: موضوع کودکان بازمانده از تحصیل امر مهمی است و باید با برنامه ریزی مناسب و مشارکت ارگان های زیربط تا پایان امسال کودک بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.
همچنین فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز بیان کرد: منابع برای توسعه آموزش و پرورش باید فراهم شود که بخشی از آن توسط دولت فراهم می گردد که البته منابع دولت نیز محدود است و باید مشارکت مردم جلب شود تا تحولی در نظام آموزشی مشاهده شود.
وی افزود: تشکل های غیر دولتی و نهاد های مدنی باید برای جلب مشارکت مردم تلاش کنند و راهکارهای مختلف از قیبل اعطای زمین، وام های کم بهره، اهدای یارانه ها و …  می تواند برای افزایش خدمات به آموزش و پرورش موثر باشد.
لازم به ذکر است که تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در ابتدای جلسه اساسی ترین اولویت های توسعه آموزش و پرورش استان خوزستان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ را ارائه کردند که به شرح زیر می باشد:
۱- توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی
۲- توسعه سواد آموزی و جذب بیسوادان
۳- پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم بازمانده از تحصیل
۴- توسعه تربیت بدنی، بهداشت و سلامت دانش آموزان
۵- توجه ویژه به مناطق دو زبانه – مرزی و حاشیه
۶- توجه ویژه به مدارس دخترانه
۷- بهبود وضعیت آموزش و پرورش مناطق عشایری استان
۸- توسعه مهارت های علمی و حرفه ای منابع انسانی
۹- ارتقای جایگاه علمی دانش آموزان در کنکور و کیفیت بخشی به آموزش در پایه سوم متوسطه نظری
۱۰- توسعه و تقویت آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش
۱۱- توسعه مشارکت های جامعه در آموزش و پرورش
۱۲- توسعه خدمات رفاهی و درمانی فرهنگیان
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.