مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان: بخش خصوصی و دولتی موظف به کاهش ساعت اداری هستند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:‌ در خصوص دستگاه‌هایی که مصوبه کاهش ساعت اداری در روزهای اعلام شده را اجرا نمی‌کنند، با نظر استاندار تصمیم‌گیری خواهد شد.

هاشم بالدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ مصوبه کاهش ساعت اداری در دمای بیش از ۴۹ درجه، در شورای هماهنگی مدیریت بحران به تصویب رسیده و تمامی شرکت‌ها، سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که این مصوبه را اجرا کنند.

وی با بیان این‌که بخش خصوصی و دولتی موظف به اجرای مصوبه کاهش ساعت اداری هستند، افزود: به تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ شده و اجرای آن تمام زیرمجموعه‌ها اعم از دولتی و خصوصی را در بر می‌گیرد. اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کار نظارت بر اجرای این مصوبه در سازمان‌ها و دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ را برعهده دارد و لازم است این اداره‌کل پیگیر اجرای این مصوبه باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:‌ پس از ارایه گزارش از نحوه اجرایی شدن مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران، موضوع پیگیری و با نظر استاندار در خصوص دستگاه‌هایی که مصوبه کاهش ساعت اداری در روزهای اعلام شده را اجرا نمی‌کنند، تصمیم‌گیری خواهد شد.

بالدی اظهار کرد: مصوبه کاهش ساعات اداری در جهت مدیریت مصرف صحیح انرژی و کاهش فشار برق اجرا می‌شود تا بتوان از خاموشی در استان جلوگیری کرد. معمولا ساعت پیک مصرف برق در روز بین ۱۳ تا ۱۷ است و به همین دلیل، مصوبه کاهش ساعت اداری در این بازه زمانی در روزهای با دمای بیش از ۴۹ درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:‌ همچنین در جهت حفظ سلامتی افراد مصوب شده که اداره کار از تعداد کارمندان و کارگرانی که در معرض تابش مستقیم آفتاب و یا در هوای گرم مشغول به کار هستند، استعلام تهیه کرده و به شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گزارش کند تا از کار این افراد در دمای بالا جلوگیری شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.