۲ هزار ‌کودک‌ بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی شدند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۲ هزار ‌کودک‌ بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی و وارد مدارس شدند.

محمد تقی‌زاده اظهار داشت: آماری در حدود ۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل به آموزش و پرورش اعلام شد که اطلاعاتی از آنها در مدارس وجود ندارد.

وی افزود: بعد از پیگیری‌ها و بررسی‌ها حدود ۲ هزار نفر از کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب و نیز وارد مدارس شدند اما اصلأ  از ۲ هزار نفر دیگر اطلاعاتی در سطح استان پیدا نکرده‌ایم. ممکن است برای این ۲ هزار نفر اتفاقاتی از جمله مهاجرت و یا فوت رخ داده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: ما به آدرس این تعداد دسترسی نداریم ولی هر تعدادی که شناسایی کردیم و نیز به آدرسشان دست یافتیم را وارد مدرسه کرده‌ایم و کودکی که خارج از مدرسه باشد و ما از آدرسش اطلاع داشته باشیم در سطح استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش به این کودکان کاملأ رایگان است، گفت: با بهزیستی و اداره ثبت احوال که باید آدرس را در اختیار ما بگذارند جلسات متعددی داشتیم ولی با وجود پیگیری‌ها این کودکان پیدا نشدند؛ به احتمال زیاد از استان خارج شده باشند.

تقی‌زاده  با اشاره به اینکه برای کسب اطلاعات با مراکز مربوطه از جمله فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و ثبت احوال مکاتباتی داشته‌ایم ولی از آنجا که این  مرکز نیز آدرسی از کودکان مذکور ندارند اطلاعاتی در اختیار ما قرار داده نشد، عنوان کرد: براساس وظیفه در این زمینه اطلاع رسانی کردیم و حتی اعلام کردیم مدیران و معلمانی که بتوانند دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی کنند تشویق می‌شوند. نهایت تلاشمان را برای آموزش و تحصیل این دسته از کودکان خواهیم کرد.

افزایش سطح سواد والدین مانع ازدواج زودهنگام و ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر می‌شود

وی درباره آن دسته از دخترانی که بعد از یک دوره تحصیلی و یا رسیدن به یک سن خاص از تحصیل باز می‌مانند و یا نیز توسط خانواده‌ها برای ادامه تحصیل منع می‌شوند، تصریح کرد: به دلیل بعضی از محرومیت‌های فرهنگی در برخی از مناطق استان درباره ادامه تحصیل دختران بی‌توجهی‌هایی وجود دارد بنابراین در این زمینه به مدارس دخترانه توجه ویژه‌ای داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درباره چگونگی توجه به مدارس دخترانه بیان کرد: درصددیم افزایش و توسعه مدارس دخترانه هستیم و نیز توجه ویژه‌ای به مبحث سوادآموزی اولیای دانش‌آموزان داریم چرا که اگر بتوانیم سطح سواد اولیای دانش‌آموزان را ارتقا دهیم علاوه بر موثر بودن در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه کاهش بی‌سوادی در جامعه را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: تشویق خانواده‌ها برای ادامه تحصیل دخترانشان با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی به ویژه برای مادران دانش‌آموزان دختر نمونه‌ای از اقدامات است که در این راستا می‌توان از ازدواج زودهنگام دختران جلوگیری کرد همچنین در برخی موارد با ارائه پکیج‌های رفاهی در تلاشیم با استفاده از چنین مکانیزم‌هایی سبب کاهش آمار دخترانی که ترک تحصیل می‌کنند، باشیم.

تقی‌زاده در این زمینه نقش معلمان پرورشی و مشاوران را فوق‌االعاده‌ موثر خواند و عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی متعددی برای مشاوران و معلمان پرورشی برگزار می‌شود تا با کسب راهکارهای جدید و کارشناسانه این دانش‌آموزان( دخترانی که از تحصیل منع می‌شوند و یا ترک تحصیل می‌کنند) را به خوبی هدایت و جذب کنند تا در جهت ادامه تحصیل این دختران تلاش‌های لازم به عمل بیاید.

وی افزود: پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ با حضور استاندار جلساتی برگزار می‌شود که هر هفته در این جلسات مسائل و مشکلات ۲ منطقه محروم را به صورت اساسی مورد بررسی قرار می دهیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.