دمای خوزستان همچنان بالای ۵۰ درجه/ شرجی از چهارشنبه/ ساعات کاری سه شنبه هم در خوزستان تا ساعت ۱۳ اعلام شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه روند افزایش دما در استان تا فردا خبر داد.

کوروش بهادری  ‌اظهار کرد:‌ امروز استان خوزستان شاهد دمای بالا بود و بیشتر شهرهای خوزستان دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند. براساس مدل‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که همین وضعیت فردا نیز در استان اتفاق بیفتد.

وی افزود:‌ بنا بر پیش‌بینی‌ها، فردا دمای هوا در اهواز، ‌شوش،‌ آبادان،‌ امیدیه، بستان، آغاجاری، رامهرمز، شادگان و گتوند از ۴۹ درجه فراتر خواهد رفت.

بهادری ادامه داد: پیرو توافقی که هفته گذشته در ستاد مدیریت بحران استان مصوب شد، در روزهایی که دمای هوا بالای ۴۹ درجه سانتی‌گراد باشد؛ به منظور رفاه حال شهروندان و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، ساعت اداری کاهش یافته و کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی تا ساعت ۱۳ فعال هستند.

همچنین علی‌رضا غلام‌پور، معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با جنوبی شدن جریانات، از اوایل روز چهارشنبه شاهد افزایش رطوبت و پدیده شرجی در بیشتر نقاط استان خوزستان خواهیم بود.

وی افزود:‌ همچنین امروز و فردا انتظار وقوع دماهای بالا در بخش‌های غربی، مرکزی و جنوب غربی وجود دارد.

غلام‌پور ادامه داد:‌ بدین ترتیب برای فردا (۱۲ مردادماه) دمای هوای اهواز ۵۰، امیدیه ۵۱، بستان ۵۱، بهبهان ۴۹، اندیمشک ۴۹، ‌شادگان ۵۰، دزفول ۵۰، رامهرمز ۵۰، شوشتر ۵۰، ماهشهر ۴۹، مسجدسلیمان ۴۹، هندیجان ۴۹، آغاجاری ۵۰، شوش ۵۰ و گتوند ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت:‌ روند افزایش دما در استان خوزستان از روز گذشته (۱۰ مردادماه) آغاز شده و تا فردا ادامه دارد و پس از آن یک تا دو درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: پدیده شرجی نیز که امروز شاهد آن بودیم، ‌تا حدود ساعت ۹ صبح فردا ادامه دارد و پس از آن نیز دوباره از روز چهارشنبه شاهد شرجی در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

وی گفت:‌ در شبانه‌روز گذشته آبادان و بستان با ۴۹ درجه و ایذه با ۲۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای امروز اهواز نیز بین ۴۹ و ۲۹ درجه‌سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان در اطلاعیه‌ای ساعت کاری فردا برای کلیه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های سطح استان را ساعت ۱۳ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در خصوص مصرف بهینه برق ادارات،‌ کاهش پیک باری شبکه برق و با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص وقوع دمای بالای ۴۹ درجه در بیشتر نقاط استان و به منظور کمک به مدیریت مصرف برق و کاهش پیک باری در شهرستان‌های با دمای بالا، ساعت اتمام کار کلیه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های سطح استان به جز مراکز عملیاتی، خدماتی، امدادی، بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز آتش‌نشانی در روز سه‌شنبه (۱۲ مردادماه) ساعت ۱۳ اعلام می‌گردد.

دستور فرمایید در این خصوص اقدام لازم و نتیجه را به این اداره‌کل اعلام نمایند.”

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.