به دلیل گرمای بیش از ۵۰ درجه؛ روز دوشنبه ادارات خوزستان ساعت ۱۳ تعطیل می شوند + دمای هوای شهرستان ها و اطلاعیه

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: به دلیل پیش بینی افزایش دما، ساعت کاری همه اداره ها و دستگاه های دولتی و بانک ها در همه شهرهای خوزستان فردا دوشنبه یازدهم مرداد ۱۳۹۵ تا ساعت ۱۳ خواهد بود.

هاشم بالدی اظهار کرد: این تصمیم در پی مصوبه اخیر ستاد مدیریت بحران استانداری مبنی بر کاهش ساعات اداری در خوزستان و با هدف کاهش مصرف انرژی اتخاذ شده است.
وی افزود:بر اساس پیش بینی های هواشناسی خوزستان، فردا (دوشنبه) در تعدادی از شهرستان ها دمای هوا به بیش از ۴۹ درجه می رسد اما برای مدیریت مصرف انرژی مقرر شد ساعت کاری در همه شهرهای استان تا ساعت ۱۳ کاهش یابد.
این برای نخستین بار است که ساعت کاری اداری در خوزستان به دلیل گرمای هوا کاهش می یابد.
پیش از این با وجود درخواست های مردمی هیچگاه دمای ۴۹ و ۵۰ درجه جزو دمای بحرانی به حساب نیامده بود.
تعطیلی به دلیل گرد و غبار شدید البته در خوزستان در حداقل هشت سال گذشته سابقه داشته است.
طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی، دمای هوا در ۱۱ شهرستان فردا بین ۴۹ تا ۵۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.
بر این اساس بیشترین دمای هوای فردا در شوش ۵۱ سانتیگراد، اهواز، آبادان، بستان و دزفول به ۵۰ سانتیگراد و امیدیه و شوشتر، ماهشهر، آغاجاری و گتوند به ۴۹ درجه سانتیگراد می رسد.
اطلاعیه هواشناسی استان همچنین نشان می دهد امروز در آبادان، اهواز، بستان، رادار اهواز، دزفول و ماهشهر به ۴۹ و شوش به ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش یافته است.
خوزستانی ها از اواخر تیرماه با افزایش دما و شرجی شدید مواجه بوده اند به طوری که دمای ۵۳ درجه برای نخستین بار در خوزستان در تعدادی از شهرها ثبت شدو رطوبت نیز در برخی نقاط تا بیش از ۹۵ درصد رسید.
مدیریت بحران استانداری خوزستان دوم مرداد امسال برای نخستین بار کاهش ساعات اداری در روزهایی که دما به بالای ۴۹ درجه می رسد را با هدف کاهش مصرف انرژی به تصویب رساند.
بر اساس پیش بینی هواشناسی، از یک روز قبل برای کاهش زمان کاری و تعطیلی اداره ها تصمیم گیری می شود.
ساعت کاری در خوزستان فردا دوشنبه از از ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۳ خواهد بود.
پیش از آغاز فصل گرما ساعت کاری در خوزستان از ۷:۱۵دقیقه تا ۱۵ و ۴۵ دقیقه بوده که از ۱۷ خرداد امسال به۶:۳۰ دقیقه تا ۱۴:۴۵ دقیقه کاهش یافته بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.