بررسی‌ هیات اعزامی وزارت بهداشت به بیمارستان سینا ادامه دارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۴ بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا بستری هستند و بررسی‌های هیات اعزامی وزارت بهداشت ادامه دارد.

دکتر ایرج نظری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۴ بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا بستری‌اند که دو نفر از این بیماران در بخش آی‌سی‌یو و دو نفر دیگر در بخش داخلی بیمارستان بستری هستند. این بیماران هفته گذشته در بخش دیالیز بیمارستان سینا دیالیز شده بودند.

وی افزود: شب گذشته هیات کارشناسی اعزامی وزارت بهداشت بازدیدی از بیمارستان و این بیماران داشت؛ حال عمومی این بیماران نسبتا خوب بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چندی شاپور در خصوص این‌که گفته می‌شود تعداد بیماران دیالیزی فوت‌شده به ۵ نفر رسیده است، گفت: ما به همراه هیات کارشناسی وزارت بهداشت شب گذشته در بیمارستان سینا حضور داشتیم و چنین اتفاقی رخ نداده بود.

نظری با اشاره به ادامه حضور هیات کارشناسی وزارت بهداشت در بیمارستان سینا برای بررسی مرگ بیماران دیالیزی عنوان کرد: کمیته ویژه برای بررسی این موضوع در خوزستان تشکیل شده است و نماینده ویژه وزیر بهداشت نیز در آن حضور دارد و تاکید شده است که بررسی‌های کاملی در خصوص علت این اتفاق انجام و منشا آن مشخص شود.

وی ادامه داد: نقطه اشتراک تمام بیماران متوفی، انجام دیالیز در بیمارستان سینا بوده است؛ باید منشا آلودگی که موجب مرگ این بیماران شده است، مشخص شود که آیا از داخل بیمارستان بوده یا از خارج از بیمارستان. هیات کارشناسی  وزارت بهداشت در حال بررسی این موضوع است و آزمایش‌های مختلفی انجام خواهد داد تا به نتیجه برسیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: آنچه که تاکنون مشخص شده است این است عفونت ناشی از عامل منتقل شده به دستگاه گوارش، دلیل این اتفاق بوده است.

نظری در پاسخ به این که عنوان شده آب دستگاه‌های دیالیز مشکل داشته است، گفت: آب دستگاه دیالیز وارد خون می‌شود و به همین دلیل باید علایم دیگری را بروز دهد و علایم فعلی بیماران با علایم خونی متفاوت است و متخصصان اعلام کرده‌اند که انتقال عفونت از دستگاه گوارش بوده است.

وی اظهار کرد: این بیماران دارای اسهال، استفراغ، بی‌حالی، ضعف و گاه اسهال خونی هستند که این علایم بیشتر عفونت‌های روده‌ای را نشان می‌دهد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.