هشدار؛ گرمای خوزستان به سرحد مرگ رسید

عصر جنوب – asrejonoob.ir: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وضعیت گرمای هوا در ۲ استان خوزستان و ایلام به گونه ای است که احتمال مرگ افراد بر اثر گرمازدگی وجود دارد.
همچنین امیر حسین نقشینه با اشاره به ارائه اطلاعات گرمای هوا به قوای سه گانه اذعان کرد: زمانی که وضعیت در مرز هشدار قرار می گیرد، اطلاعات لازم در اختیار مسئولان قوای سه گانه قرار می گیرد تا سازمان های مرتبط در جریان وضعیت امور قرار گرفته و اگر لازم باشد نسبت به تعطیلی ادارات و سایر نهادها اقدام شود.
امیر حسین نقشینه در گفتگو با میزان گفت: با توجه به افزایش محسوس دمای هوا در کشور، مرتب اطلاعیه ها و هشدارهای هواشناسی ارائه می شود.
وی افزود: در ۲ استان خوزستان و ایلام، دمای هوا به شدت افزایش یافته و احتمال کشته شدن افراد بر اثر گرمازدگی در این استان ها وجود دارد.
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به هشدارهای ارائه شده در خصوص گرمازدگی شهروندان اظهارکرد: در هشدارها به صورت مستقیم مطرح نمی شود که احتمال کشته شدن افراد وجود دارد اما زمانی که اخطاری ارائه می شود، معنی آن این است که این هشدار برای افراد خطراتی را به دنبال خواهد داشت.
نقشینه در خصوص هشدارهای کشاورزی ارائه شده خاطرنشان کرد: در زمان گرما، هشدارهای مختلفی ارائه می شود که یکی از آن ها هشدارهایی است که به کشاورزان ارائه شده و به آنها اعلام می شود که محصول خود را زود تر از موعد برداشت کنند.
وی با بیان اینکه «به علت افزایش دمای هوا، احتمال آتش سوزی در برخی از جنگل های کشور وجود دارد» گفت: گرمای هوا به قدری است که احتمال آتش سوزی در جنگل ها وجود دارد و در این رابطه هماهنگی هایی با سازمان جنگل ها صورت گرفته است.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: زمانی که دمای هوا افزایش شدیدی پیدا می کند، به صورت پیامک و ایمیل وضعیت به مسئولان گزارش داده می شود ضمن اینکه هشدارهایی بر روی سایت سازمان هواشناسی قرار می گیرد.
اولین قربانی گرمای هوا 
به دنبال گرمای شدید در چند روز اخیر یک مرد حدود ۴۰ ساله در اثر گرمازدگی در اهواز فوت کرد.
میثم معزی، مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز گذشته در گفتگو با ایرنا گفت: این فرد یک کارگر ساختمانی بوده که با علائم گرمازدگی شدید، درجه حرارت مرکزی بالا و کاهش سطح هوشیاری توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ اهواز به بیمارستان منتقل شد اما به علت خونریزی مغزی جان خود را از دست داد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.