گردوخاک در راه خوزستان + اطلاعیه‌ اداره‌کل مدیریت بحران

عصر جنوب – asrejonoob.ir: اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص وقوع پدیده گرد و غبار و وزش باد در استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان آمده است: با توجه به هشدار اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص پیش‌بینی تغییرات فشار هوا در بخش وسیعی از صحاری کشور عراق و غرب استان خوزستان، ورزش بادهای قابل ملاحظه و برخاستن گرد و غبار و انتشار آن در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان در اوایل هفته جاری (شنبه و یکشنبه) پیش‌بینی می‌شود.

دستور فرمایید اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، اطلاع‌رسانی به شهروندان به ویژه بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان، صیادان، کشاورزان، مسافران، دامداران، عشایر، ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد اقدام کنند.

همچنین اطلاع‌رسانی جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم خروج غیرضروری از منزل و محل کار و تقلیل فعالیت بدنی در روزهای گرد و غبار و بالا بودن دما و رطوبت، استفاده از ماسک مناسب در مواقع قرار گرفتن در فضاهای باز، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مقابله با گرد و غبار و گرمازدگی و سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول و گزارش اقدامات به عمل آمده را در این اداره کل ارسال کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.