نماینده وزارت خارجه: خوزستان ۲ موج مهاجرت غیر قانونی را پشت سر گذاشته است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده وزارت امور خارجه در خوزستان گفت: در سال های اخیر دو موج غیرقانونی مهاجرت به کشور استرالیا و سپس به کشور های اروپایی داشته ایم.

مهرزاد طباطبایی شامگاه سه شنبه در شورای اداری خوزستان اظهار کرد کرد: تاسیس دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان های کشور پس از جنگ تحمیلی و در راستای ترمیم چهره نظام جمهوری اسلامی، بهبود فضای داخلی کشور، جذب سرمایه گذار اقتصادی و رونق صنعت توریسم و گردشگری در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا اولین دفتر نمایندگی در شهر شیراز و سپس در شهرهای تبریز و مشهد تاسیس شد. به فراخور این موضوع دفتر نمایندگی در استان خوزستان نیز در اسفند ماه سال ۸۸ تاسیس شد. البته این دفتر در یک برحه زمانی دو ساله از سال نود دچار تعطیلی شد.

نماینده وزارت امور خارجه در خوزستان تصریح کرد: در این زمان نوع فعالیت و اهداف دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ها تغییر کرده و به سمت و سوی فعالیت های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری خارجی حرکت کرده است.

طباطبایی با اشاره به لزوم فعال سازی دفتر فرودگاهی این نهاد عنوان کرد: فعالیت های بسار مفیدی همچون صدور روادید در این دفاتر انجام می پذیرد که همین مسئله اهمیت فعالی سازی این دفتر را نشان می دهد.

وی ادامه داد: پس از راه اندازی مجدد این دفتر از سال ۹۲ تا کنون بیش از ۳۳ هزار مورد پرونده مراجعه به منظور تایید اسناد و  همچنین یازده هزار مورد شکایت از اتباع خارجه به ثبت رسیده است.

طباطبایی تصریح کرد: در سال های اخیر دو موج غیر قانونی مهاجرت به کشور استرالیا و سپس به کشورهای اروپایی داشته ایم. به صورت کلی خوزستان در این زمنیه از آمار بالایی به نسبت سایر استان ها برخوردار است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.