شریعتی: اهمیت مبارزه با مواد مخدر برای دستگاه های استان جا نیفتاده / غیبت مدیران هیچ توجیهی ندارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با تاکید بر حضور جدی مدیران دستگاه های مربوطه در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: اهمیت مبارزه با مواد مخدر برای مدیران باید جا افتد و غیبت آنها در این جلسات هیچ توجیهی ندارد.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سرسرای جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: متاسفانه اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر چندان برای دستگاه های این استان جا نیفتاده است.
وی با بیان اینکه مطالعه گسترده ای در حوزه آسیب های اجتماعی در کشور اتفاق افتاده و به رهبر معظم انقلاب ارائه شده افزود: اهمیت موضوع باید برای مسئولان دستگاه ها مشخص شود چرا که وقتی اهمیت برای ما جا نیفتاده باشد، به راحتی از آن می گذریم.
استاندار خوزستان یادآور شد: مسئولان دستگاه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر باید درگیر این کار شوند و برای آن وقت بگذارند.
وی در ادامه گفت: در کشورهایی که فروش مواد مخدر آزاد است، خرید مواد خیلی کمتر از کشورهایی است که با این مساله مبارزه می کنند و این نشان می دهد که رویارویی خود مهمترین مانع است.
شریعتی بیان کرد: اگر در این زمینه کار اساسی از سنین پایین انجام شود، این امر در تار و پود جامعه جا می افتد و ضریب نفوذ کاهش می یابد.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح استان پاک پارسال مطرح، و پس از تصویب در ستاد استانی مبارزه با مواد مخدر، به ستاد کشوری ارائه اما هنوز در ستاد کشوری مصوب نشده است.
فرج اله خبیر گفت: حساسیت مدیران اجتماعی در این زمینه به ویژه اعتیاد باید بیشتر باشد چرا که هر چه میزان آسیب های اجتماعی کمتر باشد قدرت اجرایی بالاتر است و خدمات بهتری می توان انجام داد.
وی ادامه داد: باید فضا را برای انجام جرائم کمتر فراهم کنیم و تفریحات عمومی در جامعه ما شکل بگیرد زیرا این اقدامات در کاهش آسیب ها تاثیرگذار است.
خبیر یادآور شد: بحث اعتیاد در اصناف، کارگاه ها و آموزش و پرورش رسیدگی شود و برنامه مشخصی متناسب با هر حوزه تدوین شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.