دمای خوزستان به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می رسد/ موج جدید گردوغباراز فردا

عصر جنوب – asrejonoob.ir:مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در برخی از نقاط استان دما به ۵۱ درجه سانتی‌گراد برسد. این دما دمای استاندارد و تعیین شده در سایه است و طبیعی است که دما در زیر آفتاب تا ۵ الی ۶ درجه بیشتر باشد.
کوروش بهادری اظهار داشت: به‌دلیل گسترش الگوی تابستانه روند افزایش دما را تا نیمه هفته آینده خواهیم داشت.

وی افزود: ممکن است در برخی از نقاط استان دما به ۵۱ درجه سانتی‌گراد برسد. این دما، دمای استاندارد و تعیین شده در سایه است و طبیعی است که دما در زیر آفتاب تا ۵ الی ۶ درجه بیشتر باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره میانگین دمای هوای امروز بیان کرد: دمای هوا در روز گذشته ۴۷ درجه سانتی‌گراد بوده دمای هوای امروز با یک درجه سانتی‌گراد افزایش به ۴۸ درجه ‌می‌رسد.

وی گفت: بعد از ظهر‌های جمعه۲۵ تیرماه  و شنبه ۲۶ تیرماه با فعالیت‌ چشمه‌های گردوخاک در کشور عراق احتمال می‌رود در بخشی از نقاط استان شاهد پدیده گردوغبار باشیم. با احتمال تشدید نسبی وزش باد، فعال شدن کانون‌های داخلی پیش‌بینی می‌شود ولی تأثیرگزاری بیشتر پدیده گردوخاک به دلیل کانون‌های عراقی است که سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

بهادری با اشاره به اینکه وزش باد بیشتر در سطح استان‌های کرمانشاه و ایلام و نیز بخشی از خوزستان است، درباره خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خوزستان عنوان کرد: ایذه و دهدز  با ۲۳ درجه و نیز آغاجری و امیدیه با ۴۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین گرمترین شهرستان‌ها در روز گذشته بوده‌اند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.