کارون جراحی را احیا می کند؟

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون  امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: در راستای حفظ کشاورزی و نخیلات شادگان طرح انتقال آب از رودخانه کارون به رودخانه جراحی تصویب و مطالعات این طرح اکنون توسط سازمان آب و برق در حال انجام است.

احمد سیاحی اظهار کرد: با توجه به دستور استاندار مبنی بر انتقال آب از رودخانه کارون به رودخانه جراحی در راستای حفظ، کشاورزی و به ویژه نخیلات شهرستان شادگان مقرر شد تا طرحی تدوین شود و مطالعات این طرح اکنون توسط سازمان آب و برق در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به کمبود آب در حوضه مارون در جلساتی که با حضور استاندار، مسئولین سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، استاندار بر لزوم انجام مطالعات انتقال آب از رودخانه کارون به جراحی تاکید کرد.

سیاحی خاطرنشان کرد: فرآیند اجرایی شدن طرح انتقال آب رودخانه کارون به جراحی، میزان تخصیص آب و تامین اعتبارات از طریق مجاری قانونی یعنی وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: احتمالا اجرای طرح انتقال آب رودخانه کارون به جراحی با احداث ایستگاه پمپاژ انجام می‌شود و نیازی به سد و سازه‌های آبی نخواهد داشت. البته اکنون فرآیندها، مطالعات و همچنین روند اخذ مجوزات در دست پیگیری است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.